Privode se kraju radovi na nadogradnji i elektrifikaciji željezničke pruge Vinkovci-Vukovar

Pixabay.com
Vlak, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Radovi na nadogradnji i elektrifikaciji željezničke pruge Vinkovci-Vukovar, vrijedni nešto više od 70 milijuna eura, u fazi su finalizacije i očekuje se da bi mogli završiti u prvoj polovini iduće godine.

Radove na pruzi u četvrtak su obišli članovi stručnog tima među kojima se nalazio i član uprave HŽ Infrastrukture Marijan Ćužić te voditelj projekta nadogradnje i elektrifikacije pruge Vinkovci-Vukovar Marko Žganec, koji je pojasnio kako će se modernizacijom te pruge, duge 18,7 kilometara, povećati opseg željezničkoga teretnog prijevoza i prekrcaja robe u luci Vukovar te omogućiti bolja povezanost željezničkoga putničkog prijevoza Vukovarsko-srijemske županije s glavnim prometnim koridorima, prenosi Hina.

“Modernizacijom će se pruga Vinkovci-Vukovar osposobiti za brzinu vlakova do 120 kilometara na sat, čime će se osjetno skratiti vrijeme putovanja i to u putničkom prometu za 20 minuta”, kazao je Žganec i dodao da se očekuje da bi pruga u promet bila puštena u prvoj polovici 2024. godine.

“Sama pruga je značajna zbog teretnog prometa i Luke Vukovar, koju pruga spaja s koridorom RH1 koji je značajan dok se sama luka nalazi na koridoru Rajna-Dunav i kao takva je iznimno vrijedna”, naveo je Žganec.

Radovi na tom projektu obuhvaćaju rekonstrukciju pruge, njezinu elektrifikaciju, ojačanje za promet vlakova mase 25 t/o, opremanje signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima, rekonstrukciju kolodvora i stajališta te rješavanje željezničko-cestovnih prijelaza osiguravanjem i svođenjem. Također uključuju rekonstrukciju željezničkih kolodvora Vukovar-Borovo Naselje i Vukovar te stajališta Nuštar i Bršadin-Lipovača.

Osim što obnova i elektrifikacija pruge Vinkovci-Vukovar olakšava pristup Luci Vukovar, suvremena tehnološka rješenja koja su primijenjena pri njezinoj obnovi i elektrifikaciji u svojoj punoj funkcionalnosti potiču ekološki prihvatljivije oblike prijevoza, poboljšavaju operativnu pouzdanost i sigurnost željezničke pruge te povećavaju kapacitet, uz istodobno smanjenje negativnog utjecaja na okoliš.

Primjenom najsuvremenijih tehnoloških rješenja gradnje, realizirano je smanjenje buke i vibracija koje stvara željeznički promet, što je u trendu s ekološkim pristupom prometnoj infrastrukturi.

Naposljetku, elektrifikacijom pruge poboljšava se ekološka održivost i energetska učinkovitost, interoperabilnost linije, što pridonosi općem cilju otpornosti na klimatske promjene, poručuju iz HŽ Infrastrukture koja je, kako se ističe, trenutno nositelj najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj i najveći je korisnik bespovratnih sredstava Europske unije u prometnom sektoru.

Vrijednost projekta “Nadogradnja i elektrifikacija postojeće željezničke pruge od značaja za međunarodni promet M601 Vinkovci-Vukovar” iznosi 72,02 milijuna eura, od čega se 85 posto bespovratnih sredstava sufinancira iz Kohezijskog fonda, iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. Europske unije, a preostalih 15 posto iz državnog proračuna.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari