Prihod njemačkog izdavačkog diva Springera naglo “usporio”

pixabay.com
Grafička priprema, press; ilustracija Foto: Pixabay.com

Njemačka izdavačka grupacija “Axel Springer” izvijestila je preliminarno o skromnom rastu prihoda u prvoj polovini godine, istaknuvši „slabija tržišta oglašavanja”, posebno u SAD-u, objavila je Hina.

U razdoblju od siječnja do lipnja prihod je uvećan 1,4 posto, na 1,9 milijardi eura, procjenjuju u kompaniji. U prošloj godini poskočio je otprilike 13 posto, na 3,9 milijardi eura. Usporedba pokazuje da bi grupa u ovoj godini trebala prihodom tek dosegnuti lanjski rezultat.

Prilagođena dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) bila je pak u prvoj polovini godine veća za 12,8 posto nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.

„Axel Springer rastao je i u prvoj polovini godine, unatoč izazovnom gospodarskom okruženju”, izjavio je izvršni direktor Mathias Döpfner.

Poslovni rezutati u odjelu novinarstva zadržali su se na prošlogodišnjoj razini, istaknuli su u izdavačkom divu, istaknuvši “vrlo izazovno tržišno okruženje i slabija tržišta oglašavanja, posebno u SAD-u”.

Springer je 2021. kupio američke medijsku tvrtku Politico koju su uoči američkih predsjedničkih izbora 2008. godine osnovali bivši novinari Washington Posta kako bi pratili političku scenu Washingtona po uzusima sportskog novinarstva, koje zahtijeva brzinu, analitičnost i preciznost. Politico se u međuvremenu fokusirao na Bruxelles, a Springer navodi da je “zbog kontinuiranih ulaganja u novinarsku kvalitetu prilagođena EBITDA američkih medijskih brendova (u prvoj polovini godine) bila ispod prošlogodišnje razine”.

U proljeće Springer je pak najavio gašenje radnih mjesta u visokotiražnim njemačkim listovima Bildu i Weltu i pojačano oslanjanje na umjetnu inteligenciju.

“Novinarska proizvodnja postaje nusproizvod, sve se više oslanja na tehničku potporu i automatizira”, izjavio je tom prilikom izvršni direktor Mathias Doepfner.

Kompanija trenutno zapošljava 18.000 ljudi diljem svijeta, uključujući 3.400 novinara, a više od polovine njezinih zaposlenika radi izvan Njemačke.

Springerov portfelj obuhvaća niz medijskih kuća, uključujući Bild, Welt i Insider, a kompanija je prisutna u više od 40 zemalja, gradeći medijsko carstvo za vlasnika 48-postotnog udjela, američki investicijski fond KKR.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari