Preko agencija i dalje više putuju domaći turisti, najčešća destinacija Italija

Freepik.com
Putovanja, Foto: Freepik.com

Posredstvom domaćih putničkih agencija u 2023. godini na višednevnim je putovanjima po Hrvatskoj bilo 2,1 posto više domaćih turista nego 2022. i 66 posto više u inozemstvu, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku.

Višednevna putovanja po Hrvatskoj i u inozemstvo agencije su lani organizirale za ukupno 708.000 domaćih turista, od kojih je većina ili 412.000 putovala po Hrvatskoj, što je 2,1 posto više nego u 2022. i za 8,6 posto više nego u 2019. godini.

Pritom je ostvareno najviše agencijskih noćenja u posljednjih pet godina ili 1,5 milijuna, odnosno 2,8 posto više nego 2022. i oko devet posto više nego 2019. godine.

Iako je domaćih turista u strane zemlje na višednevna putovanja preko hrvatskih agencija u 2023. išlo manje nego po Hrvatskoj (296.000), to je 66 posto više nego 2022., a ostvarili su i 63,3 posto više noćenja, točnije 1,1 milijun.

Ipak, još uvijek nisu dostigli 2019., u odnosu na koju je domaćih turista i noćenja preko agencija u stranim zemljama 2023. bilo oko 13 posto manje.

Najviše su domaći turisti putovali u Italiju, njih 23,7 posto od ukupnog broja, što s puno manjim postocima slijede agencijska putovanja u Bosnu i Hercegovinu, njih oko osam posto, te zatim u Austriju, Sloveniju, Njemačku, Francusku, Španjolsku, Mađarsku i Češku s oko četiri posto.

Podaci DZS-a obuhvaćaju 1.484 putničkih agencija i poslovnica koje su lani poslovale u Hrvatskoj, a u njima je krajem kolovoza bilo nešto više od 5.500 zaposlenih, od kojih 4.000 za stalno.

16 Odgovora

  1. Van svake pameti je organizirati putovanje preko agencija kada ti je u današnje vrijeme sve lako dostupno.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari