“Podravka”: Neto dobit Grupe premašila 45,2 milijuna eura

Hina
Zgrada Podravke Foto: Hina/arhiv

Grupa “Podravka” u prvih šest mjeseci ove godine ostvarila je neto dobit od 45,2 milijuna eura, što je rast od 72 posto ili 18,9 milijuna eura u odnosu na isto razdoblje lani, zahvaljujući jednokratnom utjecaju poreznih olakšica, objavili su iz te prehrambene kompanije.

Rast dobiti, kako prenosi Hina, pod jednokratnim je utjecajem poreznih olakšica u iznosu od 19,7 milijuna eura koje je, temeljem Zakona o poticanju ulaganja, “Podravki” odobrilo Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja. Status korisnika potpore, “Podravka” je dobila temeljem ulaganja u proširenje kapaciteta i povećanje konkurentnosti poslovanja kroz izgradnju novog LDC-a i opremanje tvornica u Koprivnici i Varaždinu, navodi se u priopćenju.

Ukupnu poreznu olakšicu, kako su istaknuli iz “Podravke”, potrebno je iskazati u prvoj godini njezina korištenja. Kada se isključe učinci njezine primjene, normalizirana neto dobit Grupe u prvih šest mjeseci iznosila je 26 milijuna eura i viša je za 0,4 posto u odnosu na isto razdoblje 2022.

Pritom je normalizirana neto dobit “Farmaceutike” porasla je za 65 posto i iznosila 13 milijuna eura, jednako koliko i “Prehrana”, kod koje je, kako prenosi Hina, još uvijek vidljiv veliki negativni utjecaj rasta troškova sirovina pa je to pad dobiti od 27,9 posto. Operativna dobit Grupe prije amortizacije (EBITDA) u prvih je šest mjeseci dosegla 48,3 milijuna eura, što je 0,1 milijun eura manje nego u istom razdoblju lani. Međutim, doprinos Prehrane u EBITDA-i Grupe je manji nego prošle godine jer je poslovanje prehrane i dalje pod snažnim utjecajem troškova sirovina, ambalaže i energenata.

Naime, u segmentu Prehrane njihov je trošak porastao za 9,3 milijuna eura, što je 8,3 posto više nego u istom razdoblju lani, objašnjavaju iz Podravke. Značajna je pozornost, kako navode, stoga i dalje usmjerena na kontrolu svih troškova, uz njihovo ublažavanje optimizacijom proizvodnog asortimana, upravljanjem procesima proizvodnje te promjenama u nabavnim procesima.

pixabay.com
Burze, ilustracija; Foto: Pixabay.com

Prihodi od prodaje osam posto veći

Grupa “Podravka” u prvih je šest mjeseci ove godine ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 346,3 milijuna eura, što je 25,6 milijuna eura, odnosno osam posto više u odnosu na isto razdoblje lani.
Prihodi segmenta Prehrane pritom su iznosili 265,2 milijuna eura, što je rast od 11,2 milijuna ili 4,4 posto, a značajan rast od 21,6 posto, odnosno 14,4 milijuna eura ostvario je segment Farmaceutike, ostvarivši 81 milijun eura prihoda.

Predsjednica Uprave “Podravke” Martina Dalić je kazala kako je zadovoljna rezultatima u prvoj polovici godine, unatoč tome što je poslovanje Grupe i dalje izloženo snažnim rastu cijena energenata, sirovina i ambalaže, naročito u Prehrani.

“Unatoč određenom smirivanju tržišnih turbulencija te aktivnom pronalaženju najpovoljnijih uvjeta, realizirane cijene su i dalje značajno veće od onih koje smo plaćali u 2022.”, istaknula je Dalić. Zadovoljna je i iskoracima u prodaji na njihovim inozemnim tržištima, osobito prvim rezultatima suradnje s Atlantic Grupom, ali i rezultatima restrukturiranja prodaje na tržištima Poljske i Njemačke koji će, kazala je, omogućiti veću profitabilnost prodaje u Poljskoj ali i veću prisutnost i profitabilnost na tržištu Njemačke.

Rekla je i kako joj je drago što su ponovno uspjeli postići dogovor oko novog rasta plaća radnika.

“Povećanje plaća s 1. srpnja oko pet posto dio je naših kontinuiranih napora za poboljšanjem materijalnog položaja radnika, ali također stvara i čvrst temelj za uvođenje novog platnog sustava o čemu smo postigli dogovor sa sindikatima prije nekoliko dana”, kazala je Dalić.

Iz Podravke su naveli kako se investicijski ciklus Grupe provodi prema planu, a tijekom prvih šest mjeseci ove godine realizirane su investicije od gotovo 29 milijuna eura. Tijekom prvog polugodišta 2023. nastavljeno je i restrukturiranje “Žita” u Ljubljani, što je rezultiralo i završetkom prve velike investicije u “Pekari Vič”, vrijedne oko pet milijuna eura, naveli su iz “Podravke”.

Podsjetili su i kako je Grupa početkom svibnja predstavila Strategiju održivog poslovanja od 2023. do 2030., kojom su, piše Hina, definirani jasni ciljevi sadržani u četiri strateška stupa djelovanja – čist okoliš, zdrava prehrana, briga za zaposlenike i zajednicu te odgovorno korporativno upravljanje. U njihovo ostvarenje “Podravka” će, kako su istaknuli, uložiti sto milijuna eura.

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari