Podravka najavila nastavak suradnje s manjim proizvođačima i jačanje domaće proizvodnje

Hina
Predsjednica Uprave Podravka, Martina Dalić, Foto: Hina/Siniša Kalajdžija

Razvoj domaće poljoprivrede i povećanje proizvodnje sirovina bitni su za Podravku, jer tako diže kvalitetu svojih proizvoda, a kroz suradnju s kooperantima doprinosi široj zajednici, rekla je danas u Varaždinu predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić, na susretu s kooperantima u Tvornici voća i povrća. Dodala je da će nastaviti suradnju s manjim proizvođačima kako bi unaprijedili proizvodnju.

Ove godine Podravka je za vlastite potrebe obrađivala više od 700 hektara površina pod povrćem, na više od 250 poljoprivrednih gospodarstva diljem Hrvatske. Dalić je kazala kako će u budućnosti najveći izazov biti klimatske i vremenske prilike, no da su u Podravci odlučni sudjelovati u njihovu svladavanju, dijeleći znanja s kooperantima.

Član uprave Podravke zadužen za poljoprivredu Ivan Ostojić podsjetio je kako je u Tvornicu za preradu rajčica u Varaždinu uloženo oko 12 milijuna eura. Preradbeni kapacitet tvornice je 42.000 tona na godinu od čega se planira dobiti 6.000 tona koncentrata rajčice. Time bi Podravka za sve svoje proizvode kojima je rajčica ključna, dobila sirovinu iz vlastite proizvodnje tj. iz rajčica proizvedenih u Hrvatskoj.

“To je bio ključni cilj kada se krenulo u ovo ulaganje, uz supstituciju uvoza i podizanje domaće proizvodnje”, rekao je Ostojić.

Rajčice je lani u Hrvatskoj proizvedeno 26.000 tona od čega je Podravka proizvela 15.000 tona, a ove godine uspjela je udvostručiti proizvodnju na 30.000 tona. U 2025. planira povećanje proizvodnje, površine pod rajčicom na 520 hektara, kao i broja kooperanata, kako bi dosegla proizvodnju od željenih 40.000 tona.

Hina/arhiv
Logo tvrtke Podravka, Foto: Hina/arhiv

U sklopu druženja je održan panel na kojem su kooperanti Podravke izrazili zadovoljstvo suradnjom i poručili kako je model u kojem velika kompanija podržava male proizvođače, smjer kojim hrvatska poljoprivreda treba ići, prenosi Hina. Otkup i cijena su osigurani, a prerađivački kapaciteti daju dodatnu vrijednost njihovim proizvodima, rekli su.

Pohvalili su i dostupnost Podravkinih stručnjaka, što je većini važno jer im je ovo tek prva ili druga sezona u proizvodnji rajčice. Istaknuli su kako su zadovoljni ostvarenim prinosima i planiraju širiti proizvodnju. Pozvali su Podravku da još više ulaže u domaće poljoprivrednike, naglasivši da imaju volju i potrebna znanja te da im samo treba dati priliku. I oni su upozorili na izazove koje donose klimatske promjene.

Dorote Canto iz OPG-a Roštan Cahunek iz Đurđevca je rekla da joj je ovogodišnji prinos 140 tona po hektaru čime je vrlo zadovoljna, a planira povećati površine sa šest na 10 hektara. Kazala je kako osigurava usjeve, jer proizvodnja bez toga nema smisla. Za sada nema problem s osiguravanjem, no kaže kako će u buduće zbog klimatskih promjena, biti sve teže osigurati poljoprivrednu proizvodnju.

Proizvođač rajčica iz Cerne Mirko Bošković je također kazao kako je zadovoljan suradnjom s Podravkom, ostvarenim prinosom od 112 tona po hektaru i kako planira širiti proizvodnju. I on je kao jedan od najvećih izazova također istaknuo klimatske promjene. Na kraju su dodijeljene i nagrade kooperantima u tri kategorije, prema veličini prinosa na zemljištima do pet, 10 i više od 10 hektara.

PODRAVKA prehrambena industrija, d.d.

Ulica Ante Starčevića 32, 48000, Koprivnica, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
359.395.263,00 (2023)
Broj zaposlenih:
3.254 (2023)

27 Odgovora

  1. Tako i treba, gdje god se može poduprijeti mikro, mala i srednja poduzeća. Žalosno je konstantno gledati kako propadaju zbog konkurencije…velike firme ponude manju cijenu, bolju distribuciju, a pogotovo agresivnu marketinšku kampanju i gotovo… mali proizvođači bez podrške mogu zatvoriti svoja vrata

  2. Vegeta je Podravkin brend prepoznatljiv u pola Europe a porazna je činjenica da za taj brend Hrvatska proizvodi 0% sastojaka. Brend zbog kojeg nismo bili u stanju izgraditi ni opipljive hladnjače i sušare, naši poljoprivrednici zaoravaju povrće a Podravka to isto povrće uvozi a s druge strane najavljuju nekakve suradnje i jačanje domaće proizvodnje. Možda sa selom u Vojvodini odakle su uvozili paprike i šljive. Smiješno.

    1. Sve se bojim da ste u pravu i da se njihove riječi neće obistiniti, iz jednog jedinog razloga a taj je da je suradnja Podravke s manjim tvrtkama, raznim proizvođačima povrća i slično, već bila velika tema oko koje se samo digla prašina. Podravku volim ali pomalo je već gadljivo što se sve vrti oko cijene a ne kvalitete. Najlakše je ponuditi malu cijenu i eto. U ovom slučaju čini mi se da Podravka manjima od sebe zapravo neće biti podrška. Neka sam u krivu.

    2. Ja zbilja nemam nista protiv Podravke,al mi zbilja nije jasno kako su njihovi proizvodi vani jeftiniji nego u Hrvatskoj. Toga ima samo kod nas.

    3. Vec odavno je poznato da Hrvatske tvornice ne podrzavaju domace proizvodace vec im je bitno da je proizvodnja cim isplativija te tako teze za uvozom jeftinih sirovina.Na taj nacin ruse cijenu domacim proizvodacima koji se moraju pridrzavati strogih normi za razliku od zemalja iz kojih se uvozi sirovina.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari