Luksuzna grupa Kering objavila je da su njezini prihodi u četvrtom tromjesečju i dalje smanjeni a najveći razlog je daljnje smanjenje pada prodaje njezinog glavnog brenda Gucci. Ova je vijest izazvala oprez među analitičarima u vezi s izgledima za oporavak, unatoč početnim pozitivnim reakcijama ulagača.
Keringovi prihodi pali su za 12 posto u listopadu i prosincu 2024. godine, na usporedivoj osnovi u odnosu na prethodnu godinu, pri čemu je Gucci zabilježio pad od 24 posto. No, manji brendovi unutar grupacije, osobito luksuzni Bottega Veneta, ostvarili su bolje rezultate od očekivanih.
„Ovi rezultati trebali bi uvjeriti investitore da se trendovi umjereno poboljšavaju unatoč niskim očekivanjima i povoljnoj tržišnoj poziciji“, naveli su analitičari RBC-a u bilješci, prenosi Reuters.
Pinault je u priopćenju izjavio da je grupa dosegla „točku stabilizacije, od koje ćemo postupno ponovno rasti“.
„Gucci će se vratiti. U to apsolutno nemam sumnje“, rekao je Pinault analitičarima u telefonskom pozivu.
U svom prvom velikom potezu otkako je u siječnju preuzeo funkciju izvršnog direktora Guccija, Stefano Cantino prošlog je tjedna smijenio kreativnog direktora Guccija, Sabata de Sarna, u sklopu nastojanja da oživi brend, koji čini gotovo polovicu prihoda grupe i oko dvije trećine njezine operativne dobiti.
„S obzirom na to da je novi izvršni direktor očito spreman na hrabre promjene, uključujući i zamjenu kreativnog direktora, vjerujemo da je najgore možda iza nas, iako je vremenski okvir za mogući reset još uvijek neizvjestan“, dodali su analitičari RBC-a.
Pad prodaje Guccija u četvrtom kvartalu pokazuje da njegov estetski zaokret još uvijek ne uspijeva privući nove kupce. Analitičari nisu očekivali oporavak prije sljedeće godine, ali su upozorili da bi angažiranje novog dizajnera moglo dodatno usporiti napredak.
![https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/56/Gucci_Store_at_Luxury_Row%2C_Waikiki%2C_Hawaii.jpg/2048px-Gucci_Store_at_Luxury_Row%2C_Waikiki%2C_Hawaii.jpg](https://financije.hr/wp-content/uploads/2024/03/Gucci-1024x576.jpg)
Pinault je istaknuo i da promjena dizajna neće usporiti preokret brenda, dok je zamjenica izvršnog direktora Francesca Bellettini rekla da će novi dizajner biti najavljen ubrzo, „prije nego kasnije“.
Keringovi pokušaji da revitalizira Gucci minimalističkim dizajnerskim pristupom Sabata de Sarna, koji je preuzeo tu poziciju prije dvije godine, bili su dodatno otežani globalnim padom potražnje za luksuzom.
Stopa rasta prodaje u industriji luksuza trenutačno je najniža u posljednjih nekoliko godina, a konzultantska kuća Bain & Company procijenila je da je globalna prodaja luksuzne robe prošle godine pala za dva posto, pod pritiskom krize na kineskom tržištu nekretnina – ključnoj regiji za Gucci.
Financijska direktorica Keringa, Armelle Poulou, rekla je novinarima da su Keringovi prihodi u kontinentalnoj Kini i među kineskim kupcima širom svijeta porasli za ukupno šest postotnih bodova u usporedbi s trećim kvartalom, dok su prihodi u SAD-u također porasli.
Gucci je nekoć bio jedna od najvećih priča o uspjehu u luksuznoj industriji, s vrtoglavim rastom u razdoblju od 2016. do 2020. godine, potaknutim baroknim, rodno fluidnim dizajnom Alessandra Michelea. No, brend je izgubio korak s konkurencijom kada su se promijenili ukusi potrošača.
Pročitajte još:
U međuvremenu, konkurenti poput Louis Vuittona i Diora, koji su u vlasništvu LVMH-a, uspješno su iskoristili snažan porast potražnje za modom nakon pandemije.
Godišnja ponovljiva operativna dobit Kering grupe iznosila je 2,6 milijardi eura, što je nešto više od prognoze iz listopada 2024., koja je iznosila 2,5 milijardi eura.