Lažne recenzije postale su jedna od najtvrdokornijih pošasti internetskih trgovaca pri čemu se prstom najčešće upire na grupe koje se šire na Facebooku, prenosi Hina.
Prema pisanju The Guardiana, samo je Amazon prošle godine blokirao 200 milijuna lažnih recenzija. Voditelj Amazonova odjela za povjerenje kupaca Dharmesh Mehta kaže da gomila dezinformacija šteti potrošačima, koji su “obmanuti o tome koje proizvode bi ili ne bi trebali trebali kupovati”.
“Prije nekoliko godina uočili smo porast onoga što nazivamo lažnim agentima za recenzije”, rekao je Mehta, usporedivši to s “kućnom industrijom prijevare” koja često ima stotine zaposlenih.
“Dolaze do prodavača i nude usluge lažnih recenzija, mnogi kao marketinšku uslugu. Pronađu put do potrošača i kažu: ‘Ostavite li recenziju s pet zvjezdica za ovaj proizvod, dat ću vam ga besplatno ili darovnu karticu od 25 funti.’ Dakle, oni zapravo kupuju recenzije kupca, a s druge strane prodaju marketing ili usluge recenzije brendu ili proizvođaču”, objasnio je Mehta.
Grupa potrošača Which? nedavno je istaknula razmjer problema u istraživanju koje je pokazalo kako grupe koje nude lažne recenzije na stranicama kao što su Amazon, Google i Trustpilot još uvijek uspijevaju na Facebooku, unatoč višestrukim intervencijama regulatora.
Nakon što je prozivan da nije učinio dovoljno u hvatanju u koštac s lažnim recenzijama, Amazon je prošle godine pokrenuo pravni postupak protiv više od 90 agenata koji su omogućili lažne recenzije i tužio više od 10 tisuća administratora Facebook grupa koji su pokušali plasirati recenzije u zamjenu za novac ili besplatne proizvode.
Pročitajte još:
Amazon je podigao ulog, ističući upotrebu najnovije umjetne inteligencije za traženje lažnih recenzija i agresivnu potjeru za prevarantima.
Već ove godine poduzeo je mjere protiv 94 prevaranta, ali želi da i drugi dijele informacije i da tehnološke tvrtke bolje nadziru svoje stranice.
Očekuje se da će zakon o digitalnim tržištima, tržišnom natjecanju i potrošačima, koji prolazi kroz britanski parlament, ojačati zakonske ovlasti regulatora.
3 Odgovora
Mislim da će to postati još veći problem u budućnosti.
Zato uvijek treba pripaziti odakle se kupuje.
Nije to nista cudno