U travnju 2025., u usporedbi s ožujkom 2025., sezonski prilagođeni obujam maloprodaje porastao je za 0,1 posto u eurozoni i za 0,7 posto u Europskoj uniji, prema prvim procjenama Eurostata, statističkog ureda Europske unije. U ožujku 2025. obujam maloprodaje porastao je za 0,4 posto u eurozoni i za 0,3 posto u EU.
U travnju 2025., u usporedbi s travnjem 2024., odnosno na godišnjoj razini prema podacima Eurostata, kalendarski prilagođeni indeks maloprodaje porastao je za 2,3 posto u eurozoni i za 2,8 posto u EU.
U eurozoni u travnju 2025. godine, u usporedbi s ožujkom 2025., obujam maloprodaje povećan je u sektoru za hranu, pića i duhan za 0,5 posto kao i za motorna goriva u specijaliziranim trgovinama za 1,3 posto, dok je smanjen za neprehrambene proizvode (osim motornog goriva) za 0,3 posto.
U EU, obujam maloprodaje povećan je za hranu, pića i duhan za 0,9 posto, te za motorna goriva u specijaliziranim trgovinama za 1,7 posto dok je smanjen za neprehrambene proizvode (osim motornog goriva) za 0,1 posto.

Među državama članicama za koje su dostupni podaci, najveći mjesečni porasti ukupnog obujma maloprodaje zabilježeni su u Poljskoj, gdje je zabilježen rast maloprodaje od 7,5 posto, Slovačkoj i Švedskoj, gdje je zabilježen rast maloprodaje u obje države od 2,4 posto te Belgiji, gdje je rast maloprodaje iznosio 2,1 posto.
U Hrvatskoj je promet u maloprodaji u travnju uvećan za jedan posto u odnosu na ožujak, kada je prema revidiranom podatku bio porastao za 0,8 posto. Prva procjena za ožujak bila je pokazala rast od 1,4 posto.
Najveće smanjenje obujma maloprodaje, prema podacima Eurostata, zabilježeno je u Njemačkoj, od 1,1 posto zatim Malti, gdje je maloprodaja smanjena za jedan posto te Nizozemskoj gdje je obujam maloprodaje manji za 0,4 posto.

Na godišnjoj razini, odnosno u eurozoni u travnju 2025., u usporedbi s travnjem 2024., obujam maloprodaje povećan je za hranu, pića i duhan za 2,2 posto, za neprehrambene proizvode (osim motornog goriva) za 2,3 te za motorna goriva u specijaliziranim trgovinama za 2,9 posto.
Prema podacima Eurostata, u EU, obujam maloprodaje povećan je za hranu, pića i duhan za 2,3 posto, za neprehrambene proizvode (osim motornog goriva) za 2,9 te za motorna goriva u specijaliziranim trgovinama za 3,9 posto.
Pročitajte još:
Među državama članicama za koje su dostupni podaci, najveći godišnji porast ukupnog obujma maloprodaje zabilježen je na Cipru od 7,7 posto, zatim u Estoniji, gdje je zabilježen rast od 6,2 posto i Švedskoj, gdje je zabilježen rast od 5,7 posto.
U Hrvatskoj je promet u maloprodaji u travnju porastao za pet posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Smanjenje obujma maloprodaje na godišnjoj razini evidentirani su u Luksemburgu i to od 3,6 posto te i Slovačkoj od 0,1 posto.
2 Odgovora
To je super za male poduzetnike
Ajde barem nešto