Tvrtka Nestle je smanjila svoje izglede za prodaju za cijelu godinu nakon devetomjesečnog rasta prodaje koji je i dalje ispod očekivanog te će obnoviti rukovodstvo i svoju operativnu strukturu, priopćeno je iz ove tvrtke.
Nestle je rekao da sada očekuje da će organski rast prodaje u 2024. godini biti oko dva posto te očekuje temeljnu maržu operativne dobiti od trgovanja od oko 17 posto. U srpnju je smanjio svoju prognozu organskog rasta prodaje na najmanje tri posto i zabilježio umjereno povećanje svoje temeljne operativne marže sa 17,3 posto iz 2023. godine.
Devetomjesečna organska prodaja za 2024., koja isključuje utjecaj valutnih kretanja i akvizicija, porasla je dva posto, dok su analitičari su prosjeku očekivali rast od 2,5 posto.
“Vrlo bolno resetiranje za Nestle, bez presedana u novijoj povijesti. Teško je razumjeti kako je tvrtka mogla očekivati rast prodaje od oko četiri posto do srpnja. Za tvrtku kao što je Nestle, gubitak u samo nekoliko mjeseci je ogroman”, rekao je Vontobelov analitičar Jean-Philippe Bertschy.
Industrija pakirane hrane, podsjeća Reuters, posljednjih se godina bori s rastućim troškovima jer je sve, od suncokretovog ulja i dostave do pakiranja, žitarica i energije, postalo skuplje tijekom pandemije i nakon ruske invazije na Ukrajinu.
Ove godine, kako se inflacija smanjila, mnogi Nestleovi konkurenti usporili su rast cijena, nadajući se da će tako pridobiti kupce koji su se okrenuli jeftinijim proizvodima. Međutim, švicarska grupacija nije tako brzo popustila i godinama je previše zarezala u proračune za marketing i inovacije.
Izvršni direktor Mark Schneider smijenjen je u kolovozu nakon nekoliko kvartala slabe prodaje. Novi izvršni direktor Laurent Freixe rekao je da planira smanjiti veličinu izvršnog odbora Nestlea, spojiti jedinice za Latinsku i Sjevernu Ameriku te spojiti poslovanje u Kini i Aziji, Oceaniji i Africi, između ostalih promjena.
Tvrtka je posljednji put krenula u restrukturiranje u siječnju 2022., kada je organizirana u pet geografskih regija. Freixeovi izazovi uključuju oživljavanje inovacija i marketinga te ponovno osvajanje povjerenja ulagača u ključne robne marke, što uključuje kavu Nescafe i čokoladice Kit-Kat.
„Potražnja potrošača oslabila je posljednjih mjeseci i očekujemo da će okruženje potražnje ostati slabo”, rekao je Freixe.
Pročitajte još:
Nestleov devetomjesečni rast cijena od 1,6 posto bio je ispod prosječne procjene analitičara od 1,7 posto. Stvarni interni rast – ili obujam prodaje – porastao je 0,5 posto u odnosu na očekivano povećanje od 0,8 posto.
Nestle je rekao i da su količine također bile manje prema trgovcima i distributerima, koji su smanjili zalihe jer ljudi ne kupuju toliko, osobito u zemljama sa slabijim gospodarstvima u Latinskoj Americi.