Nedostatak profesionalnih vozača i dalje problem: Splitski „Promet“ plaća obuku i izobrazbu tijekom koje zaposlenik prima i plaću

Freepik.com
Nedostatak profesionalnih vozača i u Splitu, Foto: Freepik.com/Ilustracija

Splitski javni prijevoznik “Promet” počeo je s kampanjom “I posao i kategorija”, zbog kroničnog nedostatka vozača, a kampanja podrazumijeva profesionalnu izobrazbu i polaganje D kategorije za nove vozače, starije od 23 godine. Dok izobrazba traje, zaposlenici će primati plaću.

Kroz ovaj program, karijeru u Prometu novi radnici započinju kao kontrolori što omogućuje upoznavanje s linijama i cjelokupnim funkcioniranjem javnog prijevoza, uz prethodnu provjeru zdravstvene sposobnosti, objavljeno je na službenoj stranici ove tvrtke.

„U svrhu realizacije zasnivanja radnog odnosa, Društvo i kandidat će istovremeno zaključiti Ugovor o radu za radno mjesto Kontrolor i Sporazum o provođenju stručnog osposobljavanja za vozača autobusa, a kojima se kandidat obvezuje započeti izobrazbu potrebnu za obavljanje poslova vozača autobusa, i istu dovršiti u primjerenom roku, utvrđenom Sporazumom, a Društvo se obvezuje po završetku školovanja primiti kandidata u radni odnos na radno mjesto vozača autobusa, na neodređeno, uz uvjet probnog roka od 6 mjeseci“, navodi se u objavi na službenoj stranici.

Na natječaj se možete prijaviti ako ste stariji od 23 godine i šest mjeseci i posjedujete barem B kategoriju. Iznimno, možete se prijaviti i ako ste stariji od 21 godinu pod uvjetom da posjedujete početne kvalifikacije to jeste završenu kvalifikaciju za Vozač motornog vozila.

„Pa će oni, nakon što, naravno, prethodno prođu zdravstvenu sposobnost, već biti zaposlenici “Prometa” tako što će na radnom mjestu kontrolora već upoznati linije, upoznati se s radnim okruženjem i, naravno, za to primiti primjerenu plaću. Postoji nekakav određeni rok u kojemu to moraju završiti – to je šest mjeseci“, izjavio je za hrt.hr, Hrvoje Mlikota, glasnogovornik Prometa Split d.o.o.

Natječaj za vozače D kategorije otvoren je od Nove godine non-stop te se u ovoj tvrtki nadaju da će se javiti dovoljan broj vozača, da pokriju sve linije, kako postojeće tako i buduće. Iako su već zaposlili 20 novih vozača, nedostaje barem još 30. Uz dodatke, poput prekovremenog rada, prosječna je plaća tisuću i pol eura.

https://www.promet-split.hr/d-kategorija
Splitski Promet financira obuku za vozače D kategorije, Preuzeto s www.promet-split.hr/d-kategorija

U “Prometu” zasad ciljaju na domaće radnike i radnice, jer zasad imaju i četiri vozačice. Ne bude li zainteresiranih, i oni će, kažu, biti prisiljeni zaposliti strance, na sličan način kako su to uradile kolege u “Samoborček EU Grupi”, koji su već angažirali strane radnike kako bi riješili problem nedostatka profesionalnih vozača.

„S obzirom na povećanje broja linija na kojima prometujemo, nedovoljan broj profesionalnih vozača s našeg teritorija, te stalni rast poslovanja koji bilježimo, odlučili smo posredstvom agencije za zapošljavanje naš tim dodatno ojačati i zaposliti stranu radnu snagu s Filipina. Ovaj je princip omogućio još bolju organizaciju prijevoza unutar tvrtke te zadržavanje visoke konkurentnosti na tržištu. Uz sedamdesetak domaćih, danas zapošljavamo i deset filipinskih profesionalnih vozača autobusa i pet radnika u Službi za opremu i održavanje vozila, a planiramo ih u skoroj budućnosti zaposliti još nekoliko“, kažu iz Samoborček EU Grupe za Financije.hr.

Najveći problem s kojim su se susreli po dolasku stranih radnika u Hrvatsku, osim administrativnih poslova koji su neizbježni, bila je jezična barijera. Ipak, ovaj prijevoznik je angažirao profesoricu engleskog jezika koja je radnike podučavala osnovama hrvatskog jezika.

“Unatoč kompleksnosti našeg jezika, strani su radnici brzo naučili osnovne izraze za komunikaciju i danas su samostalni u ophođenju s putnicima. Što se tiče prometnih propisa i pravila, po dolasku u Hrvatsku svaki je vozač najprije prolazio edukaciju uz stručno mentorstvo naših vozača, pa su se tako prije samog izlaska na prometnice imali priliku upoznati s pravcima kojima će prometovati, s procedurom izdavanja karata i svim drugim stvarima neophodnima za njihov svakodnevni rad”, ističu u Samoborčeku.

Kako je nedostatak profesionalnih vozača problem na području cijele Europe, Europska unija ovaj problem pokušava riješiti novim pravilima za vozačke ispite koji će omogućiti građanima s već 18 godina dobivanje dozvole za vožnju kamiona ili autobusa kapaciteta do 16 putnika, uz uvjet posjedovanja potvrde o stručnoj osposobljenosti.

PROMET d.o.o.

Hercegovačka 20, 21000, Split, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
25.328.064,11 (2022)
Broj zaposlenih:
608 (2022)

SAMOBORČEK EU GRUPA d.o.o.

Dobriše Cesarića 26, 10430, Samobor, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
8.062.037,82 (2022)
Broj zaposlenih:
111 (2022)

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari