Naplaćena premija društava za osiguranje iznosila 1,74 milijarde eura u prvih 11 mjeseci ove godine

Freepik.com/wirestock
Osiguranje vozila, ilustracija, Foto: Freepik.com/wirestock

Ukupna naplaćena premija društava za osiguranje u prvih 11 mjeseci ove godine iznosila je 1,74 milijarde eura, što je za 9,6 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, pokazuje mjesečno izvješće Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa).

U studenome je u Hrvatskoj poslovalo 14 društava za osiguranje, a od ukupne premije koje su naplatili, 295,4 milijuna eura se odnosilo na premiju životnih osiguranja i 1,45 milijardi eura na premiju neživotnih osiguranja.

U strukturi naplaćene premije neživotnih osiguranja najzastupljenije je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, 36,5 posto, zatim osiguranje cestovnih vozila, 18,8 posto, te osiguranje od požara i elementarnih šteta, 9,2 posto.

Iznos likvidiranih šteta do kraja studenoga dosegnuo je 1,1 milijardu eura, prenosi Hina. Od tog iznosa se na životno osiguranje odnosilo 394,3 milijuna, a na neživotno 743,4 milijuna eura.

U ukupnom iznosu likvidiranih šteta u neživotnom osiguranju na osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila odnosi se 39,9 posto, osiguranje cestovnih vozila 21,5 posto, ostala osiguranja imovine 9,7 posto te osiguranje od požara i elementarnih šteta 8,7 posto.

Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema naplaćenoj premiji i dalje drži Croatia osiguranje, uz rast premije na godišnjoj razini za 10,7 posto, na 448,1 milijun eura. Tržišni udio Croatia osiguranja je porastao s 25,5 posto, koliko je iznosio krajem studenoga prošle godine, na 25,7 posto krajem studenoga ove godine.

Drugo je Euroherc osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,85 posto i rastom naplaćene premije za 9,1 posto, na 224 milijuna eura. Slijedi Adriatic osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,6 posto i naplaćenom premijom od 219,4 milijuna eura, uz rast za 17,1 posto.

Četvrto mjesto drži Allianz Hrvatska, kojem je naplaćena premija na godišnjoj razini porasla za pet posto, na 195,5 milijuna eura, uz tržišni udio od 11,2 posto.

Jedan odgovor

  1. Ljudi još ulažu u životno osiguranje. To je dosta zanimljiv podatak, koliko je vozila na cesti, reklo bi se da ce dominirati osiguranje vozila.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari