Nakon desetljeća stavljanja tehnologije i tehološkog napretka u fokus, sve se vraća na čovjeka. Takozvani soft skills, odnosno vještine koje se odnose na komunikaciju i empatiju, postaju sve važnije u poslovnom svijetu, a način na koji koristimo tehnologiju puno bitniji od nje same, sukus je poruka koje su u sklopu poslovne konferencije Future Tense powered by Lürssen uputili futurolozi i drugi stručnjaci.
Lasse Jonasson, futurolog s Instituta za istraživanje budućnosti iz Kopenhagena, poručio je kako korištenje umjetne inteligencije više nije pitanje, nego o tome ovisi relevantnost kompanije. No, samo korištenje AI-a u poslovanju nije dovoljno.
“Neka istraživanja pokazuju da je AI alat empatičniji od ljudi. To nije zapravo istina, jer AI nije empatičan ili empatičniji od nas, samo se bolje pretvara da je takav. Generativni AI će napredovati, to je sigurno, samo još ne znamo do koje granice i koliko brzo te u kojoj će mjeri biti reguliran. Ljudi imaju tendenciju da precjenjuju kratkoročni utjecaj tehnologije i podcjenjuju dugoročni utjecaj na naše živote”, istaknuo je Jonasson.
Jedino virtualno predavanje održala je digitalna antropologinja Rahaf Harfoush, inače članica tima za digitalne medije Baracka Obame tijekom predsjedničkih izbora 2008. godine te aktualna članica visokog savjetničkog tijela Ujedinjenih naroda za umjetnu inteligenciju.
U predavanju pod nazivom “Human-centric Technology: Potential, Talent and Opportunity in the Age of Exponential Tech” upozorila je da tehnologija mijenja društvena pravila koja postoje desetljećima.
“Nova tehnologija i GEN AI alati pomoći će puno ljudi, ali će mnogima i naštetiti. Stvorit će puno poslova, ali će ih mnogo i ukinuti. Tehnologija nije distopija ni utopija, nego nešto između. Ključno je prihvatiti tu dualnost i kompleksnost kako bismo ih maksimalno mogli iskoristiti za unaprijeđenje naših života”, kazala je Harfoush.
Konferenciju je zaključila lifestyle govornica Malene Rydahl predavanjem pod nazivom „Performance and Well-being inspired by Trust“. Rydahl, inače Dankinja s prebivalištem u Parizu, fokusirana je na koncept empatije – u privatnom, ali i poslovnom svijetu.
Pročitajte još:
Vjeruje kako se kroz njegovanje suosjećanja na svim razinama mogu poboljšati ne samo zadovoljstvo pojedinaca, nego i cijele zajednice, a od nje benefita imaju i kompanije, koje kroz njegovanje empatije mogu postati produktivnije i konkurentnije.
“Kad se osjećaš da možeš postaviti pitanje, predložiti novu ideju ili pogriješiti i naučiti iz toga, to se zove psihološka sigurnost. Ako to možemo primijeniti u svojim organizacijama, stvorit ćemo kulturu inovacije. Zaposlenici će se osjećati kao da rade na zajedničkom projektu koji ima smisao i svrhu, umjesto da samo dolaze na posao bez stvarnog angažmana”, smatra Rydahl.
4 Odgovora
Nadam se da korištenje AI-a neće otići u krivom smjeru
Nadasve zanimljiva konstatacija
Kaj da
Dobar clanak!