Modni proizvodi svjetskih brendova, koji se nalaze na policama trgovina u Italiji, Njemačkoj, diljem Europe i arapskih zemalja nekad su bili samo ideja, koju je trebalo provući kroz stotine sitnih koraka ne bi li završili u rukama kupaca, a sve to za svoje je klijente obavljala hrvatska tvrtka Vagant studio locirana na zagrebačkom Pantovčaku, kojoj je vlasnica Dunja Tomić. U sedam godina uspješno se otvorila prema međunarodnom tržištu, te zaposlila dvije kolegice Marinu i Valentinu koje poznaje još od fakultetskih dana i koje su tvrtki, također, donijele bogato iskustvo, znanje i vještine.
Iza njih je danas tisuće komada odjeće i stotinu klijenata. Za neke od njih odradile su svaki korak koji lansiranje modne kolekcije podrazumijeva.
Svaki projekt prati detaljan pristup, od početne ideje do finalnog proizvoda, uz stalnu kontrolu kvalitete i prilagodbu specifičnim potrebama klijenata. Naš proizvodni proces započinje temeljitom analizom potreba i želja klijenta. Kroz detaljne konzultacije definiramo sve aspekte projekta – od vizije brenda i ciljeva do tehničkih i estetskih zahtjeva proizvoda. Nakon toga kreiramo idejni koncept i izrađujemo tehničke pakete koji sadrže sve ključne informacije – materijale, sastav, gradaciju veličina, metode šivanja i završnu obradu – govori nam Dunja, a u nastavku opisuje primjer kompleksnog projekta.
Bila je to suradnja s međunarodnom tvrtkom koja je željela izgraditi brend odjeće od samog temelja. Naš zadatak bio je osmisliti cjelokupnu kolekciju, uključujući dizajn, proizvodnju tkanina i definiranje svih tehničkih parametara. Kao dio procesa, upravljali smo svim fazama – od prvog uzorka do završne proizvodnje – uz kontinuiranu suradnju s partnerskim tvornicama – prisjeća se vlasnica objašnjavajući kako studio ne posjeduje vlastitu proizvodnju, ali i da upravo to omogućuje veću fleksibilnost i prilagodljivost prema potrebama klijenata.
U ovom slučaju, s obzirom na to da se radilo o limitiranoj kolekciji visoke kvalitete, pažnja je bila usmjerena na odabir specijaliziranih proizvodnih pogona koji mogu odgovoriti na specifične zahtjeve projekta.
Kvaliteta, certifikacija, završna obrada i ciljane cijene bili su ključni kriteriji prilikom odabira proizvodnih partnera. Svaka faza zahtijevala je preciznu koordinaciju i kontrolu kvalitete. Od provjere tehničkih paketa do inspekcije prvih uzoraka, svi parametri bili su detaljno provjereni kako bismo osigurali savršenstvo gotovih proizvoda. Tijekom proizvodnje osigurali smo da tvornice poštuju definirane standarde, a završna kontrola uključivala je provjeru šivanja, pozicioniranja aplikacija i ukupne estetske usklađenosti – dodaje.
No, niti tada priča s ovim klijentom nije bila zaključena. Bilo je potrebno pružiti mu podršku u oblikovanju vizualnog identiteta brenda, opremanju prodajnih prostora i izradi marketinških materijala. U ovom dijelu, ističu kolegice, ključnu ulogu igra Marina, stručnjakinja za vizualni merchandising, koja Vagantu donosi sposobnost stvaranja upečatljivih prezentacija i brendiranih prostora čime doprinosi širem spektru usluga studija. I u ovom slučaju, taj dio je odradila upravo ona.
Time smo zaokružili priču i postavili temelje za njihov ulazak na tržište. Ova suradnja savršeno pokazuje našu sposobnost pružanja cjelovitih rješenja koja spajaju kreativnost, tehničku stručnost i visoke standarde izvedbe – kaže nam Marina.
S druge strane Valentina, koja je na svoj put krenula u Adidasu kao pripravnik u 3D dizajnu odjeće, specijalizirana je za tehnički razvoj modnih kolekcija, osiguravajući da ideje postanu stvarnost s najvišim standardima kvalitete.
Njihovo iskustvo i zajednička vizija postavili su temelje za uspjeh Vagant Studia – skromno i kolegijalno ističe osnivačica.
Svakako ih je i dobra atmosfera dovela do niza partnerstva s pouzdanim tvornicama u Hrvatskoj i inozemstvu, birajući proizvođače prema specifičnostima svakog projekta, bilo da se radi o limitiranim serijama ili masovnoj proizvodnji.

Za složenije segmente, poput tehničkih prilagodbi ili razvoja posebnih materijala, angažiramo stručnjake s bogatim iskustvom i standardima koji su usklađeni s našom vizijom kvalitete. Naš iskusni tim uvijek osigurava da se proces odvija pod strogim nadzorom, kako bi konačni proizvod ispunio najviše kriterije funkcionalnosti, estetike i izrade. Na ovaj način klijentima pružamo besprijekornu uslugu i vrhunske rezultate, dok istovremeno ostajemo fokusirani na kreativne i strateške aspekte razvoja proizvoda – kaže Valentina.
Sam naziv tvrtke, Vagant, simbolizira slobodu, istraživanje i kreativnost, vrijednosti koje, ističe Dunja, studio njeguje u svakom projektu. Upravo su je želja da poveže kreativnost, funkcionalnost i vrhunsku kvalitetu, kao i strast prema tekstilu, vodili ka otvaranju Vaganta. Nakon što je magistrirala na zagrebačkom Tekstilno-tehnološkom fakultetu, Dunja je gradila karijeru u raznim segmentima tekstilne industrije, što je uključivalo i modni dizajn te cjelokupnu proizvodnju i kontrolu kolekcija u Hrvatskoj i Kini. Iskustvo i znanje koje je stekla pokazali su da postoji prostor za studio koji nudi cjelovita rješenja, pa je odlučila stvoriti nešto drugačije. Počeci su bili izazovni – od financijske nesigurnosti do prilagodbe klijentima s različitim zahtjevima. Isprva je u svemu bila sama, ali čim su zadovoljeni uvjeti, pridružile su se Marina i Valentina.
Kolegice s fakulteta, bile su prirodan odabir za tim, svaka donoseći svoje specifične vještine – zaključuje ponosna Dunja, znajući da danas stoji iza prepoznatljiva studija u tekstilnoj industriji.
Počeli su s jednim članom tima, a danas su stabilna ekipa od tri stručnjakinje koje pokrivaju sve aspekte dizajna, razvoja i upravljanja projektima.
– Naš portfolio obuhvaća širok raspon projekata, od ekskluzivnih kolekcija za poznate brendove do personaliziranog mercha za manje klijente – objašnjava.
Ženska, muška ili dječja odjeća, kupaći kostimi, sportska odjeća, donje rublje, radna odjeća, čarape, modni dodaci, kućni tekstil, tkanine i pletiva za odjeću. Čini se da nema tekstila koji Vagant neće izraditi za svoje klijente, ali taj popis samo je djelić onoga što tekstilna industrija podrazumijeva. Za početak, sama ideja zahtjeva, govore nam u Vagantu, istraživanje tržišta kako bi se kasnije postiglo zadovoljavanje ciljane skupine. Svaki kroj potrebno je, ne samo dizajnirati, već i gradirati.
Precizno izrađeni krojevi prilagođeni su različitim veličinama i modelima – educira nas Valentina. Uz to ide i izrada tehničkog paketa, ključnog dokumenta koji uključuje detalje o materijalima, dimenzijama, boji, gradaciji veličina, metodama šivanja i završnoj obradi.
Tek potom slijedi proizvodnja. Vagant nudi i limitirane serije i masovnu proizvodnju.

Kad je riječ o proizvodnji, radimo s vanjskim partnerima – tvornicama u Hrvatskoj, Italiji, Kini, Turskoj ili Egiptu. Suradnju pažljivo biramo prema zahtjevima svakog projekta, a proces koordinira naš tim, što osigurava kvalitetu i preciznost u svakom koraku. Tijekom cijelog procesa osiguravamo usklađenost sa zadanim standardima kroz detaljnu kontrolu. Naše partnerstvo s brojnim tvornicama osigurava fleksibilnost, kvalitetu i poštivanje zadanih standarda. Za složenije segmente, poput tehničkih prilagodbi ili razvoja posebnih materijala, angažiramo stručnjake s bogatim iskustvom i standardima koji su usklađeni s našom vizijom kvalitete – ističe direktorica Dunja.
Sve tri posebno naglašavaju još jedan važan korak tekstilne industrije,, a to je “personalizirani merchandise” za tvrtke i brendove, odnosno kreiranje proizvoda koji odražavaju identitet brenda, od promotivnih artikala do linija za prodaju.
Na zavidnoj listi njihovih usluga vizualni identitet i logotipovi, tisak, aplikacije i etikete, odnosno svi personalizirani detalji na odjevnim predmetima koji ih čine prepoznatljivima. Tu je i kreiranje knjige standarda i kataloga, a moguće je zatražiti čak i 3D renderiranje odjeće, odnosno digitale prototipove odjevnih predmeta koji omogućuju realistično prikazivanje dizajna prije proizvodnje. Vagant priču s klijentima zaključuje vizualnim merchandisingom, odnosno dizajniraju prodajne prostore i izloge, razrađivanjem tlocrta biraju najbolje pozicije za proizvode i osmišljavaju atraktivne izloge koji privlače pažnju kupaca, izrađuju knjige standarda za trgovine te educiraju zaposlenike o tehnikama prezentacije proizvoda.
Zapanjujuć popis za samo tri osobe. No, Dunja, Marina i Valentina sa skromnim smiješkom primaju reakcije oduševljenja.
Iako smo mali tim, naša struktura omogućava nam da budemo fleksibilni i učinkoviti. Svaki član tima pokriva svoj specifični segment posla, ali surađujemo blisko i prema potrebi dijelimo odgovornosti. Upravo nas ta prilagodljivost čini sposobnima da radimo na raznolikim projektima, od velikih kolekcija do limitiranih serija proizvoda – kaže direktorica Dunja. Osvrće se i na izazove istovremenog rada s više klijenata.
Rad s više klijenata istovremeno zahtijeva visoku razinu organizacije i fleksibilnosti. Svaki projekt ima svoje specifične zahtjeve, a ključ za uspjeh leži u kontinuiranoj komunikaciji i jasnom postavljanju prioriteta. Izazovi su neizbježni, no upravo nas oni potiču na stalno usavršavanje organizacijskih vještina i prilagodbu inovativnim metodama. Svaka suradnja s klijentima, bez obzira na njihovu veličinu ili industriju, prilika je za usavršiti proces i isporučiti rješenja koja nadmašuju očekivanja – govori nam.
Zaključuje kako je i lokacija uredna vrlo važna. Pantovčak s jedne strane pruža mirnu atmosferu koja potiče fokusiran rad i inovativno razmišljanje, a istovremeno je dobro povezan za sastanke i suradnje.
Vagant Studio srce je brojnih uspješnih kolekcija, a naš rad je tajna koja stoji iza mnogih prestižnih domaćih brendova. Iako često ostajemo u sjeni, naše kreacije prepoznaju se po kvaliteti, inovaciji i strasti koja čini razliku. Naša suradnja ne poznaje granice – radili smo s vodećim IT tvrtkama, utjecajnim influencerima i brendovima koji oblikuju lifestyle. Uz partnere diljem Europe i Azije, sa svakom kolekcijom koju stvaramo postavljamo striktne standarde. Vagant Studio nije samo studio; to je laboratorij za stvaranje. Nismo tu da slijedimo trendove, mi ih kreiramo. I svaki projekt koji potpisujemo nosi naš potpis izvrsnosti, postavljajući temelje za budućnost tekstilne industrije – zaključuju s opravdanim ponosom.
U nadolazećoj godini nastavit će, kažu, širiti mrežu partnera, dok im je dugoročan cilj i dalje biti duboko ukorijenjene u tekstilu, ali uvijek istraživati nove mogućnosti unutar industrije.
Pročitajte još:
Također, uzbuđene smo što ćemo uskoro predstaviti i vlastitu kolekciju Viktoria Vagant, no detalje za sada nećemo otkrivati – samo nam kratko najavljuju.
Dunja nam, za kraj, opisuje svoju viziju poduzetništva u Hrvatskoj.
Biti poduzetnik u Hrvatskoj je poput neprestane avanture. Svaki dan donosi nove izazove, ali i prilike. Iako put nije uvijek jednostavan, strast za onim što radimo nas pokreće i daje snagu da uvijek idemo naprijed. Nema ničeg ljepšeg od toga kad vidiš kako se tvoj rad i ideje pretvaraju u stvarnost – kaže Dunja, a Marina dodaje kako je ključ u tome da vjeruješ u sebe, u svoj tim i u ono što radite.
Ponekad put može biti nestabilan, ali uz dobru organizaciju i međusobno povjerenje, nema prepreke koja nas može zaustaviti. Na kraju dana, slijedimo svoju strast i radimo ono što volimo – zaključuje.
AUTORICA: Helena Marušić Čović
4 Odgovora
😆😆😆
Svakaa cast
Bravo cure tako i treba, dokazati koliko mozete i koliko znanja imate
Bravo cure.