Mastercard: Građani Hrvatske u 2024. povećat će izdvajanja za putovanja

Freepik.com
Putovanja, Foto: Freepik.com/Ilustracija

Ove godine, 57 posto građana Hrvatske planira povećati svoje izdatke za iskustvene aktivnosti u usporedbi s prethodnom godinom, objavio je u svom najnovijem istraživanju Mastercard.

Građani žele više putovati te čak 61 posto ispitanika planira potrošiti više na ovu stavku, dok će za glazbene festivale i koncerte više sredstava izdvojiti 42 posto ispitanika. Za gastronomske užitke sredstva će povećati 39 posto ispitanih. Troškove za ovakve stavke smanjit će 11 posto Hrvata, navodi se u priopćenju.

Istraživanje, provedeno na ukupno 14.125 ispitanika u EU, pokazuje da čak 73 posto ispitanika iz Hrvatske smatra da je novac utrošen na iskustva uvijek vrijedan.

Podaci pokazuju i da se 36 posto ispitanika odlučuje za uravnotežen pristup, jednako trošeći na materijalna dobra i iskustva, dok 32 posto primarno preferira iskustva. Među faktorima koji utječu na odluku o ulaganju u iskustvo ističu se zdravlje i dobrobit, jedinstvenost iskustva, kao i mogućnost dijeljenja s prijateljima i obitelji.

Ovo je istraživanje pokazalo i da u Europi čak devet od deset ispitanika namjerava trošiti više na iskustva u 2024. u odnosu na prethodnu godinu.

Na europskoj razini, želju za putovanjima, prisustvovanju glazbenim događajima uživo, uživanju u kulinarstvu i wellness odmorima financijski će povećati 78 posto ispitanika u EU, jer vide veliku vrijednost u trošenju na takve aktivnosti, dok 29 posto posebno izdvaja sredstva za iskustvene aktivnosti unutar svojih financijskih planova.

Natalia Lechmanova, glavna ekonomistica za Europu u Mastercardovom ekonomskom institutu, ističe da, iako su potrošači posljednjih godina bili suočeni s teškim financijskim odlukama, njihova želja za smislenim iskustvima ostaje čvrsta.

„Kako ekonomski pritisci poput visoke inflacije i visokih kamatnih stopa jenjavaju, očekuje se da će potrošači usmjeriti svoju povećanu kupovnu moć prema diskrecijskim troškovima. Dinamičan kalendar događaja u Europi za ovu godinu, uključujući sportska natjecanja i glazbene festivale, vjerojatno će poduprijeti ovaj trend“, dodaje Lechmanova.

Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj, izražava zadovoljstvo rastućim interesom za iskustvena putovanja i kulturna događanja među Hrvatima.

„Naša platforma priceless.com odgovara na ove trendove nudeći bogat izbor iskustava, od gastronomije do wellnessa. Težimo obogatiti živote potrošača promicanjem najboljih aspekata hrvatske kulture, a tako ujedno dajemo doprinos unaprjeđenju naše turističke ponude sukladno zahtjevima današnjih turista“, naglašava Kariž.

Mastercardovo istraživanje o promjenama u preferencijama potrošača vezanim uz iskustva, provedeno je s Vitreous Worldwide, od 2. do 9. siječnja 2024. godine. Anketa je obuhvatila 16.141 ispitanika, uključujući 14.125 ispitanika iz 20 tržišta diljem Europe (Austrija, Belgija, Francuska, Njemačka, Italija, Poljska, Španjolska, Velika Britanija, Bugarska, Hrvatska, Cipar, Češka, Grčka, Irska, Nizozemska, Portugal, Rumunjska, Srbija, Švedska, Švicarska) te 2.016 ispitanika u Australiji, Brazilu, Kini i Sjedinjenim Američkim Državama.

4 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari