Danska brodarska kompanija Maersk povećat će naknade za prijevoz kontejnera iz Azije, nakon odluke da preusmjeri brodove od Sueskog kanala na duže putovanje oko Afrike.
Maersk, jedna od najvećih svjetskih brodarskih kompanija, priopćila je da će njezini brodovi izbjegavati južno Crveno more i Adenski zaljev zbog višestrukih napada u tom području, te da će ploviti alternativnom rutom oko Rta dobre nade.
Dodatne naknade uključuju naknadu za tranzitni prekid (TDS), za pokrivanje dodatnih troškova povezanih s dužim putovanjem, kao i dodatnu naknadnu za vrhunac sezone (PSS), a primjenjivat će se od 1. siječnja. Maersk je kao razlog naveo „ozbiljan prekid rada”, prenosi Hina.
„Ukupno, standardni kontejner od 20 stopa koji putuje iz Kine u Sjevernu Europu bilježi trošak dodatne naknade od 700 dolara, koja se sastoji od 200 dolara za TDS i 500 dolara za PSS“, priopćio je Maersk.
Kontejneri koji putuju prema istočnoj obali Sjeverne Amerike naplaćivat će se 500 dolara svaki, što se sastoji od 200 dolara TDS-a i 300 dolara PSS-a, dodala je kompanija.
Pročitajte još:
Maersk je također najavio da će i rute u drugim dijelovima njegove mreže biti pogođene prekidom prometa u Suezu, što će izazvati hitne doplate za nepredviđene slučajeve na velikom broju putovanja.
Jučer su i njemački Hapag-Lloyd i hongkonški OOCL priopćili da će izbjegavati Crveno more, posljednje u nizu brodarskih kompanija koje su to učinile nakon što su napadi jemenske grupe Houthi na plovila poremetili globalnu trgovinu.