Državni program zakupa električnih vozila za 100 eura mjesečno za kućanstva u Francuskoj se uvodi u studenom, u sklopu šire strategije za borbu s klimatskim promjenama, priopćio je predsjednik Emmanuel Macron. Po tom planu, samo automobili proizvedeni u Europskoj uniji će se moći zakupljivati.
Ta ideja je dio šire vladine strategije za smanjenje emisija stakleničkih plinova za pet posto godišnje, prenosi Euractiv.com, u cilju smanjenja od ukupno 55 posto do 2030. godine, u usporedbi s razinama iz 1990. godine.
“U studenom ćemo uvesti novi sustav za zakup električnih automobila za nekoliko desetaka tisuća vozila”, rekao je Macron i dodao da će oni biti dostupni 2024. godine. Francuski predsjednik je dodao i da očekuje kako će taj sustav u narednim godinama dodatno narasti.
Cilj ovog plana jest pomoći siromašnijim kućanstvima da se preusmjere s automobila s unutarnjim sagorijevanjem na električne modele. Francuska je, zajedno sa svim drugim članicama EU, odlučila zabraniti prodaju novih automobila koji emitiraju CO2 – 2035. godine.
“Želimo da ovaj program ljudima omogući pristup električnim automobilima europske proizvodnje”, dodao je Macron, naglasivši da u suprotnom postoji opasnost da veliki igrači iz trećih zemalja – a prvenstveno Kina – preplave francusko tržište.
Francuska pozorno prati Kinu
Francuska, u kojoj su smješteni veliki proizvođači automobila kao što su Renault i Stellantis, pozorno prati Kinu koja je u posljednjih nekoliko godina stekla značajan udio na europskom tržištu električnih vozila – u 2022. su dosegnuli osam posto tržišta, a po projekcijama Europske komisije taj udio bi mogli povećati na 15 posto do 2025.
Vozila koja ispunjavaju propisane uvjete morat će biti usklađena i s revidiranim francuskim pravilima o “zelenim bonusima,” kojima država kupcima svog prvog električnih automobila daje novčane poticaje ako su ukupne emisije nastale u samoj proizvodnji automobila ispod određenog praga. Taj sistem je uveden, piše isti izvor, kako bi se kineski automobili učinili manje financijski privlačnima.
Najava o zakupu električnih vozila dio je šireg plana vlade za “socijalnu ekologiju” kojemu je cilj da europski automobili budu jeftiniji i dostupniji, izjavio je u utorak francuski ministar prometa Clément Beaune, dok se time istodobno jača “ekološki suverenitet.”
Prema konzultantskoj kompaniji Ptolemus Consulting, cijene električnih vozila u Kini pale su za oko 50 posto između 2015. i 2022. godine, s prosječnih 67.000 eura na 32.000 eura.
Pročitajte još:
S druge strane, cijene takvih vozila u Europi povećale su se za 17 posto u istom razdoblju, s nešto manje od 49.000 eura na više od 55.000 eura, zbog čega su izvan dosega mnogih običnih Europljana.
U praksi će i neki europski proizvođači kao što su MG, Dacia i Fiat, koji svi već imaju opcije za leasing od 100 eura mjesečno, biti izostavljeni iz programa državnih poticaja, jer se njihova flota električnih vozila proizvodi u Kini.
Francuska je sebi zadala cilj da do isteka Macronovog mandata 2027. godine proizvede milijun električnih vozila. Kako bi se to postiglo, vlada će pokrenuti “veliku inventuru francuskih rudarskih resursa”, najavio je Macron u početkom tjedna, jer je niz ključnih sirovina – uključujući i litij – potreban za proizvodnju električnih baterija koje se koriste u takvim vozilima.
8 Odgovora
Program je zanimljiv jer može učiniti električne automobile još dostupnijima i povoljnijima na europskom tržištu.
Uskoro će električni automobili postati standard, stoga i ne čudi ovaj potez.
Istina.
I dalje su E-vozila izvan dosega mnogih.
Bar neće ovo gorivo smrdit
Top.
Samo tako.
Sto veca potraznja za e-vozilima to vece cijene, s nasim placama nedostizno