Europska komisija otvorila je temeljitu istragu o Lufthansinoj kupnji udjela u talijanskom zračnom prijevozniku ITA Airwaysu.
Drugi zračni prijevoznici, prenosi Hina, predstavljaju tek ograničenu konkurenciju Lufthansi na izravnim stalnim zračnim linijama do srednjoeuropskih odredišta, napomenuo je Bruxelles.
Istraga je ukazala i na moguće ograničavanje konkurencije na rutama koje Italiju povezuju sa SAD-om, Kanadom, Japanom i Indijom.
ITA Airways utemeljen je 2020. godine nakon restrukturiranja propalog prijevoznika Alitalije, kojeg je talijanska vlada preuzela nakon niza ponuda za preuzimanje.
U svibnju prošle godine, grupa Lufthansa postigla je nakon višemjesečnih pregovora sporazum s talijanskom državom o preuzimanju manjinskog, 41 posto udjela u ITA Airwaysu.
Prema sporazumu, Lufthansa također može steći još 49 posto dionica talijanskog zračnog prijevoznika od 2025., pod određenim uvjetima, te preostalih 10 posto kasnije.
Uz EK, sporazum njemačkog i talijanskog prijevoznika proučavaju i agencije za zaštitu tržišnog natjecanja matičnih zemalja.
Pročitajte još:
Lufthansa je Bruxellesu ponudila ustupke, ali oni nisu dovoljno opsežni da otklone bojazni o slabljenju tržišnog natjecanja.
“Lufthansina kupnja udjela u Ita Airwaysu ne bi smjela značiti više cijene, smanjene kapacitete i nižu kvalitetu usluge”, istaknula je povjerenica EU Margrethe Vestager.