Investicija BMW-a od 600 milijuna funti osigurava budućnost tvornica Mini u Britaniji

pexels.com
Automobil Mini, ilustracija Foto: Pexels.com/ revac-films

Očekuje se da će njemački automobilski div BMW objaviti planove za ulaganje stotina milijuna funti u pripremu svoje tvornice Mini u blizini Oxforda za izgradnju nove generacije električnih automobila. Proizvodnja dvaju novih električnih modela Mini trebala bi započeti u tvornici u Cowleyju 2026. godine, objavio je britanski BBC.

Očekuje se da će ovaj potez zaštititi budućnost pogona, kao i budućnosti druge tvornice u Swindonu. Ipak, više od 4.000 ljudi trenutno radi na dva mjesta.

Očekuje se da će BMW priopćiti da će potrošiti 600 milijuna funti na ažuriranje tvornice u Cowleyu, razvoj proizvodnih linija, proširenje svoje karoserije i izgradnju novog područja za ugradnju baterija. Također, planira izgraditi dodatne logističke objekte u Cowleyu i u tvornici Swindon, koja proizvodi karoserije za nova vozila.

To će omogućiti da se dva električna dizajna sljedeće generacije, Mini Cooper i veći Mini Aceman, izrađuju u Cowleyju uz konvencionalne automobile, dok će se treći električni model, Countryman, proizvoditi u Njemačkoj.

Investicija u Velikoj Britaniji, piše BBC, bit će podržana financiranjem iz vladinog Fonda za transformaciju automobilaa a pretpostavlja se da vrijedi 75 milijuna funti. Budući da se očekuje da će marka Mini postati potpuno električna do 2030. godine, odluka BMW-a je ključna za budućnost dviju britanskih tvornica.

pecels.com
Automobil Mini, prvi modeli, ilustracija Foto: Pexels.com/revac-films

Prvi električni Mini lansiran je u tvornici Cowley 2019. godine. Prošle je godine tvrtka tvrdila da će proizvodnju većine svojih električnih automobila preseliti u Kinu, gdje su novi modeli razvijeni u suradnji s Great Wall Motorom. U to je vrijeme BMW sugerirao da je izrada automobila na konvencionalna goriva i električnih automobila u istoj tvornici neučinkovita. Sada se taj plan očito promijenio.

Proizvodnja novih modela započet će sljedeće godine u tvornici Great Walla u Zhangjiagangu – a očekuje se da će ih Cowley također početi proizvoditi 2026. godine. Premijer Rishi Sunak rekao je da je BMW-ovo ulaganje “još jedan svijetli primjer kako je Velika Britanija najbolje mjesto za proizvodnju automobila budućnosti”.

Tajnik za poslovanje i trgovinu Kemi Badenoch rekla je za BBC-jev Radio 4 Today, da će ova investicija osigurati da sektor “i dalje bude živ”.

Na pitanje koliko je novca poreznih obveznika potrošeno da se osigura BMW-ova investicija, rekla je: “Sve što vam mogu reći je ono što smo stavili u fond za transformaciju automobila, a to je novac koji ide mnogim različitim tvrtkama u cijelom sektoru, a ne samo jednoj. Uložili smo 350 milijuna funti u 2021. godini. Mi sami kao vlada moramo nešto ulagati, to je standard, a natječemo se protiv zemalja iz cijelog svijeta, kao i protiv EU-a i pobjeđujemo. Ne radimo ništa neobično”, rekla je Badenoch.

Ovo je najnovije u nizu ulaganja koje podupire vlada osmišljenih za promicanje razvoja električnih vozila u Britaniji, prije zabrane prodaje novih automobila s benzinskim i dizelskim motorom koja bi trebala stupiti na snagu 2035. godine.

U srpnju je vlasnik Jaguar Land Rovera, indijska grupacija Tata, rekla da će izgraditi ogromnu “gigatvornicu” za proizvodnju baterija u Somersetu, projekt koji će imati koristi od stotina milijuna funti potpore poreznih obveznika.

Stellantis je upravo započeo proizvodnju električnih kombija u svojoj tvornici Ellesmere Port u Cheshireu; Nissan proširuje proizvodnju električnih vozila u svojoj tvornici u Sunderlandu, dok njegov partner Envision AESC gradi gigatvornicu u blizini. U međuvremenu Ford ulaže velika sredstva u svoju tvornicu u Halewoodu, pripremajući je za proizvodnju električnih motora.

Ono što još nije poznato jest odakle će dolaziti baterije za automobile koji će se proizvoditi u Cowleyu. To bi moglo postati kritično pitanje, navodi BBC, jer od sljedeće godine, nova bi pravila trebala učinkovito osigurati da se automobili s baterijama proizvedenim izvan Ujedinjenog Kraljevstva ili EU suoče s visokim carinama kada se prevoze preko Lamanša. BMW je jedna od brojnih tvrtki koje lobiraju u EU i Ujedinjenom Kraljevstvu da se te mjere ublaže ili odgode.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari