Inflacija u ožujku u Hrvatskoj 4,1 posto na godišnjoj razini

Freepik.com
Euro, Foto: Freepik.com

Inflacija u Hrvatskoj, mjerena indeksom potrošačkih cijena, u ožujku je, prema prvoj procjeni Državnog zavoda za statistiku (DZS), iznosi 4,1 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

Prema prvoj procjeni DZS-a, na mjesečnoj razini, dakle u odnosu na veljaču 2024. godine, inflacija je iznosila 0,9 posto.

Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, prema prvoj procjeni, u ožujku 2024., u odnosu na ožujak 2023. na godišnjoj razini, u prosjeku su više za 4,1 posto, dok su u odnosu na veljaču 2024. (na mjesečnoj razini), prema prvoj procjeni, u prosjeku više za 0,9 posto“, priopćeno je iz DZS-a.

Promatrano prema glavnim komponentama indeksa, odnosno posebnim agregatima, procijenjena godišnja stopa promjene za Usluge iznosi 6,6 posto, za Hranu, piće i duhan 4,7 posto, za Industrijske neprehrambene proizvode bez energije 2,5 posto, a za Energiju 1,4 posto, navodi se u priopćenju.

DZS
Inflacija na godišnjoj i mjesečnoj razini, Izvor: DZS

Porast stope promjene na mjesečnoj razini procijenjen je za komponente Industrijski neprehrambeni proizvodi bez energije, za 2,4 posto, Usluge, za 0,4 posto, Hrana, piće i duhan, za 0,3 posto, te Energija, za 0,2 posto“, pokazuju prve procjene DZS-a.

Konačne podatke indeksa potrošačkih cijena u ožujku 2024. prema klasifikaciji ECOICOP Državni zavod za statistiku objavit će 16. travnja 2024. godine.

Ministar financija RH, Marko Primorac, rekao je, komentirajući ove podatke, da je nekoliko razloga zbog kojih su prvenstveno cijene usluga na ovoj razini.

“Jedan od važnijih razloga je, prije svega, povećanje cijena usluga od 6,6 posto i to prije svega zbog turističke sezone, odnosno dobre predsezone. Mi smo, prema podacima koje smo zaprimili u prvom kvartalu, zabilježili porast noćenja od 15 posto. Tome je naravno pridonijela i činjenica što je Uskrs odnosno uskšnji praznici i početak korištenja blagdana u smislu rezervacije hotela, počeo već u ožujku, tako da smo već tada zabilježili to znatno povećanje noćenja što je i rezultat ove razine cijena usluga”, rekao je Primorac.

13 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari