HTZ: Od srpnja u Hrvatskoj više od milijun turista, očekuje se rast prihoda

Hina
Opatija, Foto: Hina/Miljenko Klepac

U Hrvatskoj od 17. srpnja dnevno boravi više od milijun turista, a uz izraženu potražnju za last minute ponudama, veliko je zanimanje i za putovanjima u posezoni, ističu iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ).

Za izraženu potražnju za ljetnim last minute ponudama i aranžmanima iz HTZ-a kažu da ovisi o tržištu. Dodali su da je individualno do sada u 2024. došlo četiri posto više turista nego lani, a organizirano, odnosno, posredstvom agencija dva posto više.

“Do kraja godine očekujemo rast turističkog prometa od dva do pet posto u odnosu na prošlu godinu, a prihoda i po nešto većoj stopi”, kaže direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Komentirao je i nešto manji broj turista s njemačkog tržišta, kaže da ne treba zaboraviti da je Hrvatska s tog tržišta 2022. imala rekordni, dvoznamenkasti rast turističkog prometa te da je ove godine tamo bilo i Europsko prvenstvo u nogometu, što je mnoge Nijemce zadržalo doma. Ističe da je nerealno očekivati rast po visokim stopama svake godine. Nešto manje turista, dodaje, ima i iz Češke te Italije, dok je rast zabilježen iz Poljske, Slovenije, UK-a, Mađarske, SAD-a, Španjolske, i s drugih tržišta.

Osvrnuo se na objave nekih stranih medija iz više zemalja oko visokih cijena u Hrvatskoj te koliko to šteti imidžu zemlje i turizma. Staničić objašnjava da HTZ putem predstavništava i partnera na stranim tržištima aktivno prati situaciju po tom pitanju i odgovara na negativne objave. Naglašava da proaktivna komunikacija i promocija HTZ-a na inozemnim tržištima dovodi i do niza vrlo pozitivnih objava o Hrvatskoj.

“Na tržištima je danas vrlo intenzivna borba za turiste, pa i pojavu medijskih objava negativne konotacije treba sagledavati kao dio te bespoštedne borbe. Mnoge nama konkurentne zemlje, između ostalog, imaju za cilj zadržavanje i poticanje vlastitih građana na putovanja unutar njihove zemlje. Nažalost, i neki domaći mediji se trude kroz svoje objave naštetiti imidžu Hrvatske kao turističke destinacije”, rekao je Staničić.

S obzirom na završetak nedavnog natječaja za direktore HTZ predstavništava u Münchenu i Seulu, za što su prijave primali do 13. kolovoza, iz HTZ-a su kazali da su zadovoljni dvoznamenkastim brojem prijava i da sada slijedi pregled dokumentacije te razgovori s kandidatima. Nakon toga, povjerenstvo za izbor dostavlja prijedloge Turističkom vijeću HTZ-a na daljnje usvajanje, a to se očekuje tijekom rujna, prenosi Hina.

HTZ je do sada u Münchenu imao ispostavu, a glavno predstavništvo za njemačko tržište u Frankfurtu, ali kažu da se od sada ispostava u glavnom bavarskom gradu pretvara u predstavništvo. Svojim će djelovanjem pokrivati područja Bavarske, odakle u Hrvatsku stiže najveći broj njemačkih turista, ali i regiju Baden-Württemberg te Švicarsku, osim kantona Ticino koji će i dalje pokrivati predstavništvo u Milanu. Novost je i da će se dosadašnji ured predstavništva iz Frankfurta preseliti u Berlin, jer HTZ planira još veća ulaganja na tom tržištu. U Seulu postoji ured predstavništva HTZ-a, a sada će izabrati i osobu koja će ga voditi u iduće četiri godine.

Ove godine raste turistički promet prema Hrvatskoj i s drugih dalekih tržišta, posebice iz SAD-a, koje Hrvatsku sve više prepoznaje kao atraktivnu cjelogodišnju destinaciju. Dokaz popularnosti Hrvatske u SAD-u su i nominacije u tri kategorije za njihove tzv. turističke oskare ili Travvy Awards 2024.

Hrvatska je već 2019. osvojila tu srebrnu nagradu u kategoriji najbolje destinacije u Europi, broncu u kategoriji najbolje svjetske destinacije, a HTZ srebro u kategoriji najbolje europske turističke organizacije. I 2021. je dobila srebrno među najboljim europskim organizacijama, a Hrvatska broncu u kategoriji najbolje destinacije na Mediteranu.

7 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari