Prema studiji Ureda Europske unije za intelektualno vlasništvo (EUIPO), u Hrvatskoj još uvijek slabo dolazi do izražaja potencijal za zaštitu oznaka zemljopisnog podrijetla za obrtničke i industrijske proizvode.
Državni zavod za intelektualno vlasništvo, koji je objavio podatke iz studije, ističe da se trenutačno jedine u Hrvatskoj registrirane oznake zemljopisnog podrijetla za obrtničke i industrijske proizvode ili one za koje je postupak u tijeku odnose na čipke iz područja u kojima postoji takva tradicija.
Ono što su zapreke za napredak na polju registracije oznake zemljopisnog podrijetla u tom segmentu su, prema studiji, nedostatak organiziranih udruženja proizvodača, usredotočenost tržišta na suvenirske proizvode i oslanjanje uglavnom na individualne napore, navodi Hina. Nadalje, postoji ograničena svijest o koristima takve zaštite i mogućnosti dobivanja pomoći i potpore.
Drugim riječima, za razliku od oznaka za hrano i vino, oznake za obrtničke i industrijske proizvode nisu široko prepoznate još uvijek kao korisni marketinški alati.
To bi mogla promijeniti europska uredba o zaštiti oznaka zemljopisnog podrijetla za obrtničke i industrijske proizvode koja je stupila na snagu sredinom prošlog mjeseca, a počet će se u potpunosti primjenjivati od 1. prosinca iduće godine.
Pročitajte još:
Studija navodi neke mogućnosti u Hrvatskoj za uživanje zaštite te vrste. To su, primjerice, benkovački kamen, hvarska čipka od agave, samoborski kristal, šestinski kišobran, drvene igračke iz Zagorja, brački kamen, licitarski proizvodi, betinska gajeta i tradicionalni nakit iz dalmatinskih i primorskih gradova.
Studija ocjenjuje i da u članicama Europske unije postoji interes za zaštitu zemljopisnog podrijetla za obrtničke i industrijske proizvode, no kapacitet za primjenu te mogućnosti vrlo je različit od zemlje do zemlje.
4 Odgovora
Sve to treba zaštitit da se ne ukrade i tako to…
Treba to sve prodati strancima.
Taj potencijal svakako treba iskoristiti
Ovako jedinstveni proizvodi trebaju biti naš ponos. Nadam se da će da obrtnici i udruge prepoznaju tu priliku.