Prema najnovijem izvještaju Greenpeace-a – „Razvoj prometne infrastrukture u Europi: Istraživanje smanjenja i širenja željeznice, autocesta i zračnih luka“, Hrvatska je u zadnjih 30 godina uložila šest puta više u ceste nego u željeznicu i po tom omjeru ulaganja među najgorima je u Europi.
“Hrvatska je u posljednja tri desetljeća uložila šest puta više sredstava u razvoj cestovne infrastrukture od one željezničke. Po omjeru ulaganja u ceste i željeznicu Hrvatska je među najgorima u Europi. Sustavno i svjesno državna prometna politika učinila nas je ovisnicima o automobilima koji gutaju naftu i raspiruju klimatsku krizu”, poručio je u priopćenju Greenpeace u Hrvatskoj, prenosi Hina.
Ista studija, koja je analizirala stanje u državama članicama EU ali i Norveškoj, Švicarskoj i Velikoj Britaniji, pokazala je da se od 1995. godine, mreža autocesta u Hrvatskoj povećala za čak 334 posto, dok se željeznička smanjila za četiri posto.
U razdoblju od 1995. do 2021. godine Hrvatska je uložila oko 13,3 milijarde eura u ceste, a svega 2,1 milijardu u željeznice. Kao rezultat, mreža autocesta se sa 302 kilometara u 1995. godini povećala na 1.310 kilometara u 2020. godini, što je osma najveća stopa rasta od svih analiziranih zemalja u studiji. Dosadašnji omjer ulaganja u ceste naspram željeznice je u Hrvatskoj četiri puta veći od europskog prosjeka.
Promatrajući usporedive europske podatke u razdoblju od 1995. do 2018. godine, samo je Rumunjska imala lošiji omjer, ističe se u priopćenju.
Pročitajte još:
Osim što je smanjena hrvatska željeznička mreža, piše Hina, u Greenpeaceu kažu kako je pet željezničkih linija ukupne dužine 118 kilometara zatvoreno za prijevoz putnika, a zatvoreno je i 28 željezničkih postaja, čime je tisućama ljudi onemogućen pristup željeznici.
Ovo je Izvješće, kažu u priopćenju, tragičan podsjetnik na izgubljena desetljeća klimatskih mjera u prometnom sustavu koji je odgovoran za gotovo trećinu emisija stakleničkih plinova u EU.
Iz Greenpeacea u Hrvatskoj pozvali su Vladu RH da financijske prioritete prebaci s cesta na željeznicu te uloži znatnija sredstva u nadogradnju i modernizaciju željezničke infrastrukture kako bi željeznica postala dostupna alternativa cestovnom prijevozu te kako bi se smanjile emisije stakleničkih plinova.
3 Odgovora
Ima li nešto u čemu smo mi najbolji?
Haha, dobra.
Gospodjo Nina, dobro pitanje!