Grčki brodari prestaju sa prijevozom ruske nafte

Pixabay.com
Naftni tanker, Foto: Pixabay.com

Tri velike grčke brodarske tvrtke – Minerva Marine, Thenamaris i TMS Tankers, prestali su transportirati rusku naftu posljednjih tjedana, kako bi izbjegle sankcije SAD-a koje su sada nametnute nekim brodarskim tvrtkama koje prevoze rusku naftu, potvrdila su četiri trgovca za Reuters.

Ova situacija mogla bi biti svojevrstan udarac za Rusiju jer sužava broj brodarskih tvrtki koje su spremne transportirati rusku naftu potrošačima u Aziji, Turskoj, Bliskom istoku, Africi i Južnoj Americi, iako su trgovci rekli da Moskva još uvijek ima dovoljno brodarskih tvrtki za sada.

Sve tri tvrtke bile su aktivni otpremnici ruske nafte i goriva do listopada kada su počele smanjivati ​​svoju uključenost, prema trgovcima i podacima brodskih agenata u koje je Reuters imao uvid. Sve tri tvrtke odbile su zahtjeve za brodove za utovar ruske sirove nafte u studenom i kasnije, rekli su trgovci koji su prethodno surađivali s ovim tvrtkama.

Izlazak grčkih brodara iz trgovine uslijedio je nakon strožih američkih sankcija nametnutih ruskim naftnim pošiljkama.

U listopadu je Washington uveo prve sankcije vlasnicima tankera u Turskoj i Ujedinjenim Arapskim Emiratima koji prevoze rusku naftu iznad gornje granice cijene G7 od 60 dolara po barelu, prenosi Reuters. Prošlog je tjedna uvela sankcije za još tri broda.

Zemlje G7 uvele su ograničenje cijena ruske nafte krajem 2022. godine, ali ga prije toga nisu provodile. Ograničenje cijena omogućuje zapadnim tvrtkama pružanje usluga dostave i osiguranja za rusku sirovu naftu sve dok se nafta prodaje ispod 60 dolara po barelu. Ograničenje je osmišljeno kako bi se ograničili prihodi od ruskog izvoza.

Glavna ruska izvozna vrsta, Urals, od sredine srpnja trguje iznad gornje granice od 60 dolara po barelu usred smanjenja proizvodnje od strane OPEC+ skupine zemalja proizvođača nafte, što je natjeralo mnoge promatrače tržišta da kažu da ograničenje cijene ne funkcionira.

Ruska vrsta sirove nafte Pacific ESPO Blend također se trgovala iznad granice, prema podacima američkog Ministarstva financija.

Tri grčke tvrtke isporučivale su rusku naftu desetljećima i nastavile su to činiti kada je većina drugih zapadnih kompanija prestala upravljati rutama kako bi izbjegla rastuće rizike od sankcija i nametanje gornje granice cijena.

Upravljaju s više od 100 naftnih tankera sposobnih za rukovanje gotovo svim izvozom nafte iz ruskih europskih luka Primorsk, Ust-Luga i Novorossiisk od otprilike 10 milijuna tona mjesečno ili 2,4 milijuna barela dnevno.

Vozarine za transport ruske nafte skočile su na čak 15 milijuna dolara po putovanju tankera od baltičkih luka do Indije prošle zime jer su brodari naplaćivali visoke cijene zbog rizika, što je bilo unosno za grčke prijevoznike. Niti jedna od tvrtki nije komentirala Reutersu ovu situaciju.

Rusija se sada oslanja na svoju brodarsku tvrtku Sovcomflot i mnoge malo poznate brodarske tvrtke registrirane u UAE, Indiji, Hong Kongu, Sejšelima, Gani i drugim lokacijama, pokazuju podaci o brodarstvu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari