Glavina: U 2024. rastao broj gostiju i prihodi od turizma, sada treba mudro sa cijenama

Hina
Konferencija za novinare Tončija Glavine i Kristijana Staničića, Foto: Daniel Kasap, Hina

Čelni ljudi hrvatskoga turizma ocijenili su kako je ova turistička sezona bila iznimno uspješna s rastom svih pokazatelja, a slično najavljuju i za iduću uz napomenu da bi ipak trebalo iskazati oprez i mudrost kod formiranja cijena.

Ministar turizma i sporta Tonči Glavina je na konferenciji za novinare ustvrdio da će ova godina završti s više od 21 milijuna turista i oko 108 milijuna noćenja. To je porast od tri posto u broju turista i jedan posto u broju noćenja naspram 2023.

Premda nije navodio brojku kazao je da se porast očekuje i u ukupnim turističkim prihodima, navodi Hina.

Podsjetimo, prema podacima Hrvatske narodne banke u prošloj su godini turistički prihodi iznosili 14,6 milijardi eura što je bio rast od 11,4 posto ili 1,49 milijardi eura u usporedbi s 2022. godinom.

Glavina je kazao da su rezultati bili rekordni ove godine u predsezoni i posezoni što je u skladu sa ciljem da Hrvatska postane cjelogodišnja destinacija.

Napomenuo je da su nedavne zakonske izmjene učinjene kako bi se riješio jedan od ključnih izazova turizma, a to je neodrživost postojeće strukture smještajnih kapaciteta.

“Nisu održivi objekti koji rade 60 dana u godini odnosno samo sezonski, nego radimo sve da se što više ljudi ozbiljno bavi turizmom cijele godine, da se ne iseljavaju, ne napuštaju gradove i ne prosvjeduju protiv turizma”, poručio je Glavina.

Zajedno s prvim čovjekom Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristijanom Glavinom pozvao je na oprez i mudrost u formiranju cijena za 2025. kako bi se zadržala konkurentnost kroz dobar omjer cijene i kvalitete usluge.

Po ocjeni Glavine, najveće i neopravdano povećanje cijena ove godine dogodilo se kod sezonskih objekata u ugostiteljstvu, smještaju i na plažama.

Budući da takvi objekti rade tri mjeseca ljeti, cilj je da im se broj smanji jer ne pridonose razvoju i održivosti.

Staničić je ocijenio da su Hrvatskoj konkurentne destinacije agresivne u promociji za iduću godinu te da će HTZ također nastaviti sa snažnom promocijom u idućim mjesecima na velikom broju tržišta.

6 Odgovora

  1. “Mudrost kod formiranja cijena”? Ako cemo se voditi tom logikom nase Vlade i ostalih ocekuje nas godina rekordno visokih cijena.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari