Geopolitički faktori najčešći motiv kibernetičkih napada na hrvatske tvrtke

Predsjednik Upravnog vijeća Hanfe Ante Žigman, Foto: Hanfa

“Kibernetički napadi na financijske institucije postaju sve učestaliji, što znači da moramo neprekidno ulagati u jačanje naše digitalne otpornosti kako bismo zaštitili integritet sustava i osigurali kontinuitet poslovanja”, naglasio je Ante Žigman, predsjednik Upravnog vijeća Hanfe, u sklopu konferencije posvećene digitalnoj otpornosti financijskog sektora.

Događaj pod nazivom “DORA i digitalna otpornost: gdje smo i čemu težimo“ okupio je ključne dionike i stručnjake kako bi raspravljali o izazovima koje digitalna transformacija donosi za stabilnost i sigurnost financijskih institucija.

Žigman je istaknuo i značaj Uredbe DORA (engl. Digital Operational Resilience Act), koja financijskim institucijama i nadzornim tijelima postavlja nove standarde. Osim na financijskoj stabilnosti i zaštiti potrošača, navodi se u priopćenju, sada je naglasak i na digitalnoj operativnoj otpornosti.

Edward Starkie i Stephen Green, stručnjaci za kibernetičku sigurnost iz tvrtke Thomas Murray Cyber, predstavili su rezultate analize ranjivosti hrvatskih financijskih institucija kroz vanjsku analizu dostupnih informacija, kako na javnom tako i na dark webu.

Iako je prosječna sigurnost ocijenjena kao zadovoljavajuća, ukazali su na područja gdje su potrebna dodatna poboljšanja. Posebno su naglasili geopolitičke čimbenike, koji su često uzrok napada na tvrtke, bez obzira na njihov poslovni profil.

Mladen Gavrančić, direktor Ureda za informacijsku sigurnost Hanfe, predstavio je rezultate kibernetičke vježbe X/2024, koja je obuhvatila 11 hrvatskih financijskih tvrtki.

Scenarij iste simulirao je rizike pružatelja usluga, osobito prijetnju unošenja štetnog programskog koda.

“Rizik pružatelja usluga jedan je od najtežih za upravljanje, kako u svijetu tako i kod nas”, rekao je Gavrančić.

Vježba je omogućila upravama tvrtki da se suoče s kritičnim situacijama koje mogu imati veliki utjecaj na poslovanje, reputaciju i brend tvrtke. Svih 11 tvrtki uspješno ju je izvelo.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari