Franšizni sustavi u Hrvatskoj zapošljavaju 20 tisuća ljudi

Pixabay.com
Franšizni sustav u Hrvatskoj u porastu, Foto: Pixabay.com/Ilustracija

U Hrvatskoj je u 2023. poslovalo 248 franšiznih sustava, na 4.500 lokacija s oko 20 tisuća izravno zaposlenih, a od ukupnog broja franšiza gotovo 30 posto su hrvatske franšize, ističu iz Hrvatske udruge za franšizno poslovanje u prvom izvještaju o franšiznom poslovnom sektoru “Croatia Franchise Report 2023.”.

Izvještaj je pokazao da se u Hrvatskoj, tijekom zadnje tri i pol godine, povećalo tržište franšiza, prenosi Hina, što je, ocjenjuju u udruzi, znak da se to tržište konačno konsolidira, a kao model rasta postaje i vrlo interesantan i hrvatskim poduzetnicima.

„”Croatia Franchise Report 2023.” predstavlja sveobuhvatnu analizu franšiznog sektora u Hrvatskoj, ali pokazuje i budući smjer i trendove razvoja, po kojima će u 2024. i u tom segmentu biti ključne tehnološke inovacije, automatizacija i umjetna inteligencija“, navode iz Udruge.

Očekuje se i rast izvaninstitucionalnih edukacija za djecu i sektora wellnessa, kao i rast domaćih te ulazak novih stranih franšiza, dok sve veća svijest o održivosti otvara potencijal za nove franšize koje primjenjuju održive prakse, naglašava se u izvještaju.

Podsjeća se i na osnove franšiznog poslovnog modela, koji je primjenjiv u raznim djelatnostima, kao i za postojeće i nove poduzetnike, uz relativno male početne investicije i podjelu rizika davatelja i primatelja franšize, a ključ uspjeha je njihova suradnja u razvoju poslovanja i brenda.

Izvještaj sadrži i podatke o franšiznom sustavu u nekoliko zemalja, među kojima, primjerice, susjedi Hrvatske – Mađarska i Italija, u usporedbi s Hrvatskom, imaju i više franšiza i više zaposlenih – Mađarska 300 franšiza, od kojih 210 domaćih, na ukupno 20.000 lokacija i 100 tisuća zaposlenih, a Italija 1.000 franšiza, od kojih čak 960 domaćih, na ukupno 60.000 lokacija i s 200 tisuća zaposlenih.

Iz udruge poručuju i kako u Hrvatskoj zasigurno postoji puno veći potencijal od trenutnog stanja franšiznog poslovanja te vjeruju da će se rast i razvoj tog segmenta nastaviti, čemu u prilog ide i rast i inozemni iskoraci domaćih franšiza poput edukativne Tinker Laba, Muzeja iluzija, Carwiz rent a cara, Fast Reviewa u IT sektoru, Surf’n’friesa i drugih koji su u zadnjih nekoliko godina znatno proširili i povećali kvalitetu ponude svojih franšiznih sustava.

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari