Europski proizvođač električnih automobila seli proizvodnju iz Kine: Čekamo kraj istrage u SAD i EU

Polestar 4
Polestar 4 Foto: Polestar

Švedski proizvođač električnih vozila (EV) Polestar Automotive koji ima potporu Kine priprema se prebaciti proizvodnju automobila za europsko tržište u svoju američku tvornicu iz Kine s obzirom na rastuće geopolitičke napetosti, rekao je njegov izvršni direktor.

Upitan kako se Polestar priprema za najavljenu europsku istragu električnih vozila kineske proizvodnje koja bi mogla dovesti do povećanja carina, Thomas Ingenlath je rekao da istražuju ideju izvoza Polestara 3 proizvedenog u Sjedinjenim Američkim Državama u Europsku uniju.

Takve poteze kompanija s proizvodnjom u Kini najavio je u nedavnom razgovoru za Financije.hr David Lekaj, poslovni savjetnik za euroazijsko tržište. “Kineske tvrtke nastoje zaobići carine SAD-a i EU-a na različite načine. Jedan od načina je transshipment u Meksiku, koji kao član Sjeverno-američkog sporazuma o slobodnoj trgovini (Nafta) može izvoziti robu na tržište SAD-a po puno nižim carinama od Kine.”, kazao je Lekaj.

Polestar većinu svojih automobila proizvodi u kineskim gradovima Chengdu i Taizhou. Počeo je s proizvodnjom u američkoj saveznoj državi Južnoj Karolini ove godine i planira izgraditi pogon u Južnoj Koreji.

Osnovali su ga švedski Volvo Cars i kineski Geely, no Volvo je predao većinu svog udjela dioničarima, uključujući Geely, nakon što je u veljači rekao da će prestati financirati pothvat.

Volvo Cars je u većinskom vlasništvu Geelyja.

Izvozni napori kineskih proizvođača električnih vozila bili su pod posebnim povećalom posljednjih mjeseci u Europi i SAD-u koji optužuju Kinu za izvoz viška kapaciteta.

Europska komisija je u listopadu počela istraživati imaju li jeftinija električna vozila proizvedena u Kini nepravednu korist od državnih subvencija. Kina je istragu nazvala protekcionističkom.

Ingenlath je u intervjuu kasno u utorak rekao da to čini izračun troškova proizvodnje iznimno složenim.

“Tako smo zapravo u neizvjesnosti jer naravno ne znamo kamo ide istraga”, rekao je.

Polestar se stoga maksimalno priprema, rekao je Ingenlath.

Urednik hrvatskog izdanja uglednog časopisa Auto motor i sport Kristijan Tićak u razgovoru za Financije.hr početkom travnja kazao je: “Dokaže li se nezakonito subvencioniranje, EU može čak uvesti kompenzacijske mjere! Jer, na subvencije se u EU-u gleda vrlo kritički, a za njih postoje vrlo stroga pravila. Međutim, ‘carinska odmazda’ – kako je u određenim krugovima nazivaju – zasigurno nije pravi pristup ovom problemu. Primarno, jer većina europskih proizvođača ovisi o kineskom tržištu te u Kini proizvodi i neke modele za europsko (i globalno) tržište. Primjerice, BMW svoj iX3 – koji se prodaje i u Europi – proizvodi u Kini! Dakle, ‘carinska odmazda’ bi na taj način obuhvaćala ne samo kineske proizvođače, već sve one koje proizvode u Kini i prodaju u Europi.”

Ingenlath je Reutersu rekao da ne očekuje da će promjena udjela utjecati na svakodnevno poslovanje Polestara koji je isporučio 54.600 automobila na globalnoj razini u 2024. i postavio je cilj da isporuči 155.000 do 165.000 automobila u 2025. Objavio je pad od 40% u isporukama u prvom tromjesečju, ali očekuje da će se isporuke njegovih luksuznih SUV vozila Polestar 3 i 4 ubrzati ove godine.

6 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari