Europska komisija je u srijedu zaprijetila da od 4. srpnja namjerava uvesti privremene carine na uvoz električnih automobila iz Kine u rasponu od 17,4 do 38,1 umjesto sadašnjih 10 posto, zbog nedopuštenih državnih subvencija kineskim proizvođačima.
U sklopu istrage koju je započela u listopadu prošle godine i koja je još uvijek u tijeku, Komisija je privremeno zaključila da kineski proizvođači baterijskih električnih vozila imaju koristi od neopravdanog subvencioniranja, što može nanijeti ekonomske štete proizvođačima u Europskoj uniji.
Prema uredbi EU, Komisija je obvezna zainteresiranim stranama unaprijed priopćiti namjeravano uvođenje privremenih mjera.
Slijedom toga je kontaktirala kineske vlasti kako bi razgovarali o tim privremenim nalazima i istražili moguće načine za rješavanje problema neopravdanih subvencija prema pravilima Svjetske trgovinske organizacije.
Carine za uvoz kineskih električnih automobila u EU trenutno iznose 10 posto. Komisija je najavila da bi mogle biti povećane za 17,4 posto za najvećeg kineskog proizvođača BYD, 20 posto za Geely i 38,1 posto za SAIC.
Pročitajte još:
Za ostale kineske proizvođače koji su surađivali u istrazi prosječna carina trebala bi biti 21 posto, a za one koje nisu 38,1 posto.
Hina navodi i kako dio europskih, prvenstveno njemačkih proizvođača ovisnih o izvozu na kinesko tržište automobila, strahuje da bi Kina mogla uzvratiti uvođenjem carina na njihova vozila, što bi moglo dovesti do trgovinskog rata.
15 Odgovora
Pa tako i treba, samo se bojim da ce sve ostati samo na prijetnjama
Treba stati na kraj Kineskim malverzacijama
Slazem se s vama, gospodine
Jadni kinezi, tresu im se gače
Svasta!
I neka im i treba tako..
Drasticno povecat
Prijetnje…
Prijeti, pa, dobij po glavi!
Silom nista…
Prijetnje nikad nisu ok…
I treba
Slazem se s vama
Iva, ma ne treba!
Prijetit se nitko ne smije!