Lufthansina kupnja manjinskog udjela u talijanskom prijevozniku ITA Airwaysu mogla bi naštetiti konkurenciji i dovesti do viših cijena karata, zaključila je Europska komisija, signalizirajući njemačkoj kompaniji da ponudi značajnije ustupke.
„Transakcija ugrožava tržišno natjecanje na kratkim rutama između Italije i srednjoeuropskih zemalja, ali i na dugim rutama između Italije i SAD-a, Kanade i Japana“, utvrdila je Komisija.
Rute koje izazivaju potencijalnu zabrinutost predstavljaju mali udio ukupnih ruta na kratkim i dugim relacijama i putnika koje opslužuju dvije tvrtke i njihovi partneri u zajedničkom ulaganju, objašnjava Bruxelles, dodajući da velika većina ruta pod ITA-inom upravom nije ‘problematična’.
Lufthansa želi u sklopu povećanja kapitala kupiti 41 posto udjela u talijanskoj državnoj tvrtki ITA-i, za 325 milijuna eura. ITA bi pak učvrstila dominantnu poziciju u glavnoj milanskoj zračnoj luci, ocijenili su iz EK.
“Nestanak ITA-e kao neovisne aviokompanije mogao bi imati negativne učinke na tržišno natjecanje na tim već dovoljno koncentriranim tržištima”, stoji u priopćenju Komisije, prenosi Hina.
Lufthansa i talijanska vlada mogu predložiti nove prijedloge do 26. travnja.
Njemačka grupa mogla bi otkloniti bojazni Europske komisije slijedeći primjer korejskih zračnih prijevoznika koji su dobili odobrenje nakon što su konkurenciji ustupili termine u zračnim lukama, prometna prava i zrakoplove, rekao je Reutersu upućeni izvor.
Pročitajte još:
Podsjećamo, Vlada Italije i Lufthansa Group razgovarali su nekoliko mjeseci i krajem travnja 2020. godine, objavili sporazum koji odobren u svibnju prošle godine, no od tada je pod istragom EK ali i nacionalnih agencija za tržišno natjecanje.
3 Odgovora
Samo nek dižu
Lete ptice, lete kamioni…
Neka dizu…