Dobit Tesle u drugom tromjesečju pala je više od 40 posto na godišnjoj razini, što se objašnjava većom konkurencijom od strane etabliranih proizvođača automobila i usporavanjem rasta ukupne prodaje.
U pitanju je već četvrti kvartal zaredom s razočaravajućom dobiti, a izvršni direktor tvrtke Elon Musk jasno je dao do znanja da su bolji dani još daleko.
Iz Tesla su izvijestio o prilagođenoj dobiti od 1,8 milijardi dolara u tom tromjesečju, odnosno 52 centa po dionici.
Analitičari su, piše CNN, predviđali zaradu od 61 centa po dionici, u usporedbi s 91 centom godinu dana ranije. Njihova ključna mjera profitne marže značajno je pala jer su serije sniženja cijena električnih vozila uzele svoj danak.
Na njihovo poslovanje utjecalo je i odgađanje dugoočekivanog robotaksija, čiji će prototip biti predstavljen tek 10. listopada.
Također, na čekanju je i planirano postrojenje u Meksiku, o čemu će se odlučivati tek kada bude poznat ishod američkih predsjedničkih izbora 5. studenog.
Čak i uz tromjesečnu dobit nižu od očekivane, prihod je dosegao rekordnih 25,5 milijardi dolara, djelomično podržano s 890 milijuna dolara regulatornih kredita.
Ali neki analitičari kažu da još uvijek vole tvrtku. Gledaju dugoročno, i tromjesečne poteškoće neće umanjiti njihov optimizam.
“Još uvijek vjerujem da će ispuniti ova obećanja,” rekao je Gene Munster, upravljački partner u Deepwater Asset Management, na CNBC-u u utorak. “Neće ih ispuniti na vrijeme, ali u konačnici, nijedna druga automobilska tvrtka ne radi ono što Tesla radi, i mislim da će cijena dionica još rasti.”
Munster je rekao da je optimističan u vezi s automatizacijom, softverom za potpuno autonomnu vožnju i Optimusom — Teslinim humanoidnim robotom.
“Postoje druge tvrtke koje vrijede 3 bilijuna dolara — mislim da Tesla može biti u tom rangu,” rekao je. “Danas nije dan za razmišljanje o tome, s ovim ružnim maržama, ali mislim da je tvrtka čvrsto na putu prema budućnosti.”
Drugi stručnjaci su podržali Munsterove reakcije.
Jedna analitičarka iz ARK Investa rekla je da se kladi na Robotaxi uslugu, jer misli da će ona činiti preko 90% Tesline vrijednosti u sljedećih pet godina.
Tasha Keeney, direktorica u dugogodišnjem ulagaču u Teslu, ARK Investu, rekla je na CNBC-u u utorak da je ignoriranje Robotaxi usluge danas velika greška.
“U konačnici, to je igra umjetne inteligencije,” rekla je.
Drugi analitičar vidi nedavna Teslina povećanja cijena kao dobar znak.
“Smanjenja cijena su većinom završena, uz povećanja cijena u nekim regijama posljednjih nekoliko tjedana,” napisao je analitičar Wedbusha i Teslin optimist Daniel Ives u bilješci dan prije objave rezultata.
Naravno, nisu svi analitičari tako optimistični prema ovom gigantu električnih vozila.
Pročitajte još:
Ron Jewsikow, analitičar Guggenheima, rekao je na CNBC-u da ga ne brine hoće li Tesla uspjeti isporučiti svoje Robotaxi usluge. Više ga brine hoće li Robotaxi biti atraktivna opcija za korisnike, s obzirom na to da će vjerojatno biti skuplji od kineskih autonomnih konkurenata.
U Kini, Apollo, koji je u vlasništvu Baidua, nudi vožnje za nešto više od 10 centi po kilometru, rekao je Jewsikow. “Većina optimista oko Robotaxi usluge će to vidjeti kao vrlo optimističan scenarij za modele Robotaxi usluga,” rekao je.
7 Odgovora
Edisonove spaćke
Kakav pad!
Propade Tesla, hahaha!
Tesla je gigant ljudi!
Marko123, hehehe!
Ne brinem ja za Teslu!
Rast nikad nije linearan