DIRH utvrdio 465 povreda propisa tijekom inspekcijskih nadzora turističke sezone

Pixabay.com
Inspekcija, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Od 3. do 30. lipnja ove godine obavljena su 503 inspekcijska nadzora turističke sezone na području Republike Hrvatske, a u 258 inspekcijskih nadzora ili 51,3 posto utvrđeno je ukupno 465 raznih povreda propisa, objavio je Državni inspektorat (DIRH). Istovremeno, u 245 inspekcijskih nadzora ili 48,7 posto utvrđeno je poslovanje sukladno propisima.

Nadzore su obavili inspektori dvanaest inspekcija Državnog inspektorata, a to su turistički, sanitarni, tržišni, poljoprivredni, veterinarski, građevinski, inspektori rada u području radnih odnosa i zaštite na radu, vodopravni inspektori, inspektori zaštite prirode i zaštite okoliša te rudarska i inspekcija opreme pod tlakom. Inspekcije se i dalje nastavljaju, a trajat će do 31. kolovoza 2024.

“Sad već tradicionalno nadzori turističke sezone i predsezone obavljaju se koordinirano u suradnji više nadležnih inspekcija. Nadzori su planirani na osnovu analiza prošlogodišnjih rezultata i procjene rizika. Ono što naglašavamo iz godine u godinu, je da je takozvani rad na crno najskuplji oblik rada kojim se izravno nanosi šteta i radniku i gospodarstvu”, rekao je glavni državni inspektor dr. sc. Andrija Mikulić.

Iz DIRH-a navode da su sukladno ovlastima iz članka 73. Zakona o Državnom inspektoratu za 121 slučaj, 26 posto, gdje je utvrđena povreda propisa inspektori omogućili ispravak utvrđene nepravilnosti u zadanom roku. Za ostale su pak podnijeli 11 optužnih prijedloga za pokretanje prekršajnih postupaka, donijeli su 40 prekršajnih naloga, ali su u 26 slučajeva prekršajnim nalogom oduzeli protupravno stečenu imovinsku korist, i naplatili su 151 kaznu na mjestu gdje se vršio prekršaj.

“Naglašavamo važnost zaštite svakog radnika tako da je osposobljen za rad na siguran način. Subjekte u poslovanju s hranom pozivam da se pridržavaju kontrole sigurnosti hrane i higijenskog minimuma, a kada govorimo o pružanju usluge korištenja bazenskih sustava, naglašavamo važnost kontinuirane kontrole ispravnosti vode i provedbe dezinfekcije te propisnog rukovanja i upotrebe kemikalija, a sve u cilju zaštite zdravlja korisnika”, kazao je Mikulić.

Turistički inspektori su istaknuli da su najčešće povrede propisa bili nedostaci u ispunjavanju minimalnih uvjeta u pogledu uređenja i opreme objekata. Sanitarna inspekcija je pak zabilježila nekoliko slučajeva u kojima subjekti u poslovanju s hranom ne provode interne kontrole ispitivanjem mikrobiološke čistoće i uzorkovanja hrane te nemaju uspostavljenu sljedivost hrane životinjskog porijekla.

“Inspekcija rada za nadzor u području radnih odnosa utvrdila je nekoliko slučajeva u kojima radnici nisu bili prijavljeni na obvezno mirovinsko osiguranje prije početka rada, s prvim danom početka rada te nekoliko slučajeva nezakonitog rada državljana trećih zemalja”, priopćili su iz DIRH-a.

Dodali su da se najviše upravnih mjera koje je donijela inspekcija rada za nadzor u području zaštite na radu odnosilo na privremeno udaljavanje s posla radnika za kojeg poslodavac nije predočio dokaz o osposobljenosti za rad na siguran način i na zabranu korištenja neispravnih sredstava rada te osobne zaštitne opreme.

Tržišna inspekcija je utvrdila obavljanje neregistrirane djelatnosti od strane fizičkih osoba kao i oglašavanje neregistrirane djelatnosti od strane fizičkih osoba te neisticanje maloprodajne cijene. Poljoprivredna inspekcija je u pojedinim slučajevima utvrdila kako hrana nije bila označena svim propisanim podacima, odnosno nedostajao je popis sastojaka.

Nepravilnosti koje je utvrdila inspekcija zaštite okoliša odnosile su se na ne vođenje propisane dokumentacije o nastanku i tijeku otpada.

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari