Osiguravatelji razmatraju zamrzavanje polica brodova koji žele ploviti u Ukrajinu nakon što je Rusija obustavila sudjelovanje u sporazumu o transportu žitarica kroz sigurni koridor u Crnom moru, javlja Hina.
Inicijativa je jamčila siguran izvoz žitarica i gnojiva iz tri ukrajinske luke na Crnom moru, prema sporazumu Rusije, Ukrajine i Turske, postignutom u srpnju prošle godine uz posredovanje Ujedinjenih naroda.
Sporazum je sklopljen na 120 dana i produljen je za još toliko u studenom prošle godine te za dodatnih 60 dana u ožujku. Istekao je jučer, uz objavu Rusije da odredbe koje su se ticale njezinog izvoza nisu ispoštovane.
“Zbog propasti sporazuma o crnomorskom koridoru većina brodovlasnika više neće pristajati u ukrajinskim lukama”, rekao je za Reuters Christian Vinther Christensen, glavni operativni direktor danske brodarske grupe NORDEN.
Zadnji brod sa žitaricama koje odlaze na inozemna tržišta prema crnomorskom sporazumu napustio je Ukrajinu u nedjelju.
Osiguranje je bilo ključno za transport pošiljki kroz koridor, a izvori iz osiguravajućih kuća rekli su da razmatraju može li se pokriće u nekom obliku nastaviti, s obzirom na rusku odluku.
“Neki osiguravatelji pokušat će iskoristiti situaciju i značajno povećati cijenu osiguranja, a neki će suspendirati osiguranje. Ključno je pitanje hoće li Rusija minirati to područje, što bi praktički prekinulo osiguranje”, ističe izvor iz osiguravateljskih krugova.
Pročitajte još:
Londonski Lloyd’s već je uvrstio crnomorsku regiju na listu visokog rizika.
Dodatne police osiguranja od ratnog rizika, koje se naplaćuju prilikom ulaska u crnomorsko područje, obnavljaju se svakih sedam dana i stoje tisuće dolara, a očekuje se da će još više poskupjeti.
Brodovlasnici možda neće više biti skloni slati brodove u ratnu zonu bez ruske dozvole, napominje Reuters.