Čak 35 posto ispitanika iz Hrvatske namjerava provesti nadolazeći godišnji odmor u inozemstvu, pri čemu je Italija najpopularnija destinacija.
Prema Visinoj studiji (Central Eastern Europe Visa CEE Travel and Payment Intentions Study 2025), Hrvati su izuzetno vješti u upravljanju financijama tijekom putovanja, istovremeno prihvaćajući digitalne alate.
Pritom 87 posto njih, stoji u istraživanju, navodi da su im troškovi na putovanju usklađeni s planiranim iznosima, dok se svaki četvrti koristi digitalnim novčanicima prilikom plaćanja u inozemstvu. Tehnologija tako postaje puno više od praktičnosti – ona je ključan saveznik u održavanju financijske discipline, čak i kilometrima daleko od kuće.
Istraživanje također pokazuje da potrošači od banaka očekuju rješenja koja poboljšavaju iskustvo putovanja te su spremni platiti za takve usluge.
Najnovije Visino istraživanje, provedeno u sedam zemalja srednje i istočne Europe, uključujući Hrvatsku, pokazuje opća, ali i vrlo specifična stajališta stanovnika regije prema putovanjima. Hrvati tako ovogodišnji odmor planiraju na različite načine – gotovo polovica ih sebe smatra “istraživačima iskustava” koji prioritet daju novim otkrićima i izlasku iz zone komfora.

Svaki peti najviše uživa u samom planiranju putovanja, preuzimajući vodeću ulogu kako bi sve prošlo bez poteškoća. Nadalje, 17 posto putnika su “lovci na povoljne ponude”, stalno u potrazi za trikovima i načinima kako izbjeći visoke troškove. Istodobno, više od četvrtine Hrvata priznaje da voli dobre ponude, ali neće pristati na kompromise kad je riječ o udobnosti, sigurnosti ili hrani.
Hrvati u prosjeku namjeravaju potrošiti 760 eura, po osobi, za inozemno putovanje – najviše na hranu, izlete i zabavu. I dok 16 post priznaje da troškove prilagođava društvu s kojim putuje – čak i ako time premaši budžet – gotovo polovica ih pažljivo planira izdatke prije polaska.
Pročitajte još:
Ove godine najviše ispitanika iz Hrvatske ide u Italiju, a slijede Bosna i Hercegovina te Austrija. Većina će putovanje organizirati samostalno, a dvije od pet osoba odabrati će paket aranžman. U oba slučaja, najčešće biraju online kanale za kupovinu i odlučuju se na digitalno plaćanje.
“Naše istraživanje potvrđuje da Hrvati, bilo u fazi planiranja ili tijekom odmora, rado koriste mobilne novčanike, koji se temelje na Visa sustavima i tehnologijama. Ključna tehnologija ovdje je tokenizacija, koja omogućuje dodatni sloj sigurnosti te putnicima pruža više mira pri plaćanju”, istaknula je Renata Vujasinović iz Vise.
17 Odgovora
To samo pokazuju kako vole svoju obalu. Doduše treba smanjiti cijene onda će biti i domaćih i stranih turista…
Jedine hrvate koje ja znam da su išli u Italiju su oni šta idi papu vidjet.
Velik postotak, Hrvatska se treba potruditi dati bolju ponudu jer zivi od turizma
Hm…nije loše.
Pa logično
Kad ispadne povoljnije nego u Hrvatskoj.
Italija je top destinacija
To je baš veliki broj
Ima se, može se.
Italija je prekrasna 🙂
A što možemo jadni kada nam je tu preskupo 😒
Italija je najjaća.
Nema bolje od doma
Samo nek idu, imaju hrvati para.
gotovo polovica ih sebe smatra “istraživačima iskustava” – hahahahahahahahahahahaha
Italija je stvarno top!!!
Naravno kad smo mi preskupi