Boeing je u ponedjeljak pokušao odgovoriti na pitanja vezana uz sigurnost i kvalitetu svojih zrakoplova uoči saslušanja zviždača u Senatu koje je zakazano za srijedu.
Brifing za novinare, piše CNN, uslijedio je nakon prošlotjednih izvješća da Savezna uprava za zrakoplovstvo istražuje optužbe koje je iznio Boeingov inženjer Sam Salehpour.
On, među ostalim, tvrdi kako je bio prisiljen prikrivati probleme pri proizvodnji zrakoplova 777 i 787 Dreamliner, ponajprije da će rizik od kvara s potencijalno katastrofalnim posljedicama rasti kako avioni stare. Iz tog bi razloga trebao biti ključni svjedok na saslušanju stalnog pododbora Senata za istrage.
Boeing je na spomenutom briefingu probao preventivno odgovoriti Salehpouru, iako su iz uprave prethodno najavili kako neće izravno komentirati njegove navode.
Salehpour tvrdi i da se njihovi zaposlenici boje govoriti o problemima u tvornicama, no iz Boeinga su istaknuli kako je broj prigovora vezanih uz pitanja kao što su kvaliteta i sigurnost “eksplodirao” od incidenta sa zrakoplovom Alaska Aira početkom siječnja 2024. godine
Takvih prigovora i prijava u siječnju i veljači bilo je koliko u čitavoj prošloj godini, navode. Sve se to odrazilo i na cijenu dionica Boeinga koja je od početka ove godine izgubila više od 30 posto vrijednosti.
“To je praksa koju kontinuirano potičemo”, izjavila je Lisa Fahl, Boeingova potpredsjednica inženjeringa za zrakoplovne programe.
Pročitajte još:
Steve Chisholm, Boeingov potpredsjednik i glavni inženjer za strojarstvo i strukturno inženjerstvo, dodao je da njihovi zrakoplovi redovno prolaze testiranja osmišljena tako da repliciraju puno više letova nego što će ih stvarno biti.
Prosječni 787 tako napravi 600 letova godišnje, a testiranja su ih simulirala čak 165.000. Rezultati su pokazali, pojasnio je Chisolm, da će u besprijekornom stanju biti i nakon 16 godina stalnog prometovanja.
2 Odgovora
Kako da ne!
Pa normalno da nece priznati da je to istina…