Multinacionalni duhanski div British American Tobacco (BAT) najavio je otpis 25 milijardi funti (31,5 milijardi dolara) vrijednosti nekolicine američkih brendova cigareta, priznavši u srijedu da njegovo tradicionalno tržište na dulji rok nema budućnost.
BAT-ov potez vremenski se poklopio s uvođenjem sve strožih propisa i s pojačanom svijesti o zdravstvenim rizicima pušenja, što pogađa tradicionalno poslovanje duhanskih kompanija kroz smanjeni obujam prodaje cigareta na nekim tržištima.
Vlasnik Tvornice duhana Rovinj (TDR) također je ukazao na gospodarske izazove u SAD-u, gdje dio potrošača zbog poskupljenja prelazi na jeftinije brendove, ali i na popularnost e-cigareta za jednokratnu upotrebu, inače zabranjenih zakonom, napominju.
Zato je proizvođač cigareta Lucky Strike i Dunhill odlučio prebaciti vrijednost brendova Newport, Camel, Pall Mall i Natural American Spirit, prema navodima glasnogovornika, u stavku bilance rezerviranu za proizvode s ograničenim vijekom trajanja, od 30 godina. To će, kažu, rezultirati troškom otpisa od oko 25 milijardi funti (31,5 milijardi dolara) koji će knjižiti u ovoj godini.
Izvršni direktor tvrtke opisao je taj potez računovodstvenim hvatanjem koraka s realnošću.
Iako ne vjeruje da će cigarete nestati za 30 godina, naglašava da više nije moguće pravdati vremenski neograničenu vrijednost tih marki cigareta od oko 80 milijardi dolara.
Pročitajte još:
Iz BAT-a dodaju i da će iduće godine početi s amortizacijom preostale vrijednosti američkih brendova klasičnih cigareta. To znači da će BAT prvi u redovima velikih proizvođača cigareta priznati da vrijednost njegovih marki duhanskih proizvoda nije ‘vječna’, primjećuje Reuters.
Zacrtali su i novi cilj prema kojem do 2025. planiraju polovinu prihoda generirati od „novih kategorija” proizvoda. Sada očekuju da će u tom dijelu poslovanja bilježiti pozitivnu nulu već u 2023, godinu dana ranije no što su do sada prognozirali.