Analiza BCG: Smanjenje troškova ključni prioritet u 2025. godini

Freepik.com
Smanjenje troškova, Foto: Freepik.com

Gotovo trećina direktora korporacija diljem svijeta već je pokrenula planove nepredviđenih okolnosti kako bi ublažili moguće poremećaje zbog očekivanih carinskih i promjena regulative, pokazuje analiza Boston Consulting Group (BCG), provedena na 570 direktora vodećih svjetskih kompanija.

Unatoč godinama iskustva u upravljanju poremećajima u poslovanju i iskustvo tijekom rada u pandemijskim i drugim kriznim uvjetima, 40 posto biznis lidera se ipak ne osjeća spremnima za tržišne šokove u 2025. godini. Kako bi smanjili troškove u područjima korisničke podrške, prodaje i marketinga te lanaca opskrbe, 86 posto direktora planira uložiti u umjetnu inteligenciju i napredne analitike.

Navedeni nalazi su ključni zaključci novog izvješća “BCG-ov vodič za upravljanje troškovima i rastom: Strateški uvidi za upravljanje u vremenu ekonomske nesigurnosti”. Izvještaj BCG-a prikazuje i kako je upravljanje troškovima i dalje primarni cilj sve više poslovnih lidera, daleko ispred upravljanja rastom, odnosno ekspanzijom i upravljanja prihodima.

Uz porast od osam postotnih bodova od 2024. godine, upravljanje troškovima već treću godinu za redom u većini svjetskih regija i industrijskih sektora nadmašuje rast, odnosno proširenje i upravljanje prihodima.

“Iako je učinkovito upravljanje troškovima ključno, poduzeća ne bi trebala podleći kratkoročnom razmišljanju. Samo snižavanje troškova bez strateškog promišljanja slabi sposobnost inovacije, može naškoditi kvaliteti usluga koju tvrtka pruža i ograničiti dugoročni rast”, upozorila je hrvatska partnerica i izvršna direktorica u BCG-u, Melanie Seier Larsen.

Uspješne tvrtke razumiju da se troškovima mora upravljati dugoročno kako bi se osigurala stabilnost i rast, naglasila je, za što su presudni optimizacija inputa i procesa kako bi jačali konkurentnost i poticali razvoj.

BCG/PR
Hrvatska partnerica i izvršna direktorica u BCG-u, Melanie Seier Larsen, Foto: BCG/PR

Menadžeri se moraju pitati gdje povećati učinkovitost bez ugrožavanja inovativnosti tvrtke, kvalitete usluga ili dugoročnih strateških ciljeva. One tvrtke koje će znati gdje smanjiti troškove a gdje povećati ulaganja bit će spremnija na promjene na tržištu i dugoročno će stvarati veću vrijednost”, kaže Seier Larsen.

Ispitanici su postigli u prosjeku 48 posto svojih ciljeva ušteda u poslovanju u 2024. godini, a mnogi tvrde kako se njihove tvrtke bore s očuvanjem troškovne učinkovitosti. Kako su prepoznali da je održivi menadžment troškova ključan, mnogi ispitanici i dalje planiraju uvesti i održavati uštede troškova u 2025.

Izvještaj BCG-a pokazuje kako tvrtke koje nisu ispunile svoje troškovne ciljeve imaju lošije rezultate u ukupnim povratima dioničara. Ako to usporedimo s prosječnim ukupnim povratom dioničarima (UPD) njihovih konkurentskih tvrtki koje ispunjavaju svoje ciljeve, razlika je, u prosjeku, devet postotnih bodova.

No, neki su direktori optimistični te traže prilike za inovacije i rast. Njih 70 posto misli da dovoljno razumiju srednjoročnu budućnost poslovnih okolnosti da bi mogli donositi informirane odluke o ulaganjima, dok ih 67 posto planira uštede od smanjenja troškova ponovno uložiti u rast, proširenje i inovacije.

Ostali pak planiraju iskoristiti uštede za strateška ulaganja u područja poput ulaganja u ljude, održivosti i operativne izvrsnosti. Također, 86 posto ih planira ulagati u umjetnu inteligenciju i naprednu analitiku, kako bi smanjili troškove u korisničkoj podršci, prodaji i marketingu te lancima nabave. Uzimajući u obzir nedavnu inflaciju i porast kamatnih stopa, menadžment troškova će biti važan za pokušaje inovacije i rasta, navodi se u priopćenju BCG-a.

Anketa BCG-a je i izdvojila i pet ključnih faktora i djelatnosti koje utječu na troškove u 2025. godini: optimizacija opskrbnih lanaca (potrošački i industrijski proizvodi), pojednostavljenje portfelja proizvoda (osiguranje; tehnologija; financije), operativni modeli i produktivnost radne snage (industrijski proizvodi, zdravstvo), korisničke službe (osiguranje; financije) te prodaja i marketing.

Jedan odgovor

  1. Klasična mainstream ekonomska pravila sve manje i manje su primjenjiva u ovo novo doba

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari