Amerikanci smanjili, a Talijani povećali blagdansku potrošnju

Pixabay.com
Božićni darovi, Foto: Pixabay.com

Promet u američkoj maloprodaji porastao je u predblagdanskom razdoblju, ali upola slabije nego u 2022. godini, utvrdio je Mastercard, istaknuvši da su se građani usredotočili na povoljne internetske ponude i popuste pred sam kraj sezone kupovine.

U razdoblju od 1. studenog do 24. prosinca promet je porastao za 3,1 posto, izračunao je Mastercard. U istom prošlogodišnjem razdoblju bio je viši za 7,6 posto.

Podatak se temelji na prodajnoj aktivnosti u Mastercardovoj platnoj mreži i na procjenama izvedenima iz istraživanja o gotovinskom i o plaćanju čekovima i nije prilagođen za inflaciju, prenosi Hina.

Promet u maloprodaji putem interneta porastao je za 6,3 posto, nakon što je u 2022. godini porastao za 10,6 posto. U fizičkim trgovinama uvećan je za 2,2 posto.

Građani SAD-a su pred blagdane najviše trošili na odjeću, prema rastu prometa za 2,4 posto. Prodaja nakita i elektronike pala je pak za dva posto. U uslužnom sektoru izdvajali su se ugostitelji kojima je promet porastao za 7,8 posto.

“Potrošači su ove blagdanske sezone kupovali jako promišljeno”, zaključila je glavna ekonomistica MasterCardovog instituta za ekonomiju Michelle Meyer.

S druge strane, među zemljama EU, Talijani su na Božić potrošili 22,8 milijardi eura, što je skoro 15 posto ili oko tri milijarde eura više nego prošle godine, priopćilo je udruženje za zaštitu potrošača Codacons.

Potrošnja koja se odnosi na kupovinu darova veća je za 20 posto te iznosi skoro na osam milijardi eura, a Talijani su na putovanja izdvojili 11,5 milijardi eura ili 14 posto više u odnosu na prošlu godinu.

„Na povećanje potrošnje tijekom Božića ove godine više su utjecale veće cijene u mnogim sektorima, nego sklonost ka potrošnji ili povećanje prihoda“, navodi se u istraživanju udruženja Codacons. Prosječna potrošnja kućanstava iznosila je 884 eura, dok je godinu ranije iznosila 770 eura.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari