Air France-KLM objavio je u ponedjeljak da planira naručiti 50 zrakoplova Airbus A350 za duge letove zajedno s pravima na kupnju dodatnih 40 zrakoplova.
Privremeni ugovor uključuje i A350-900 te veće modele A350-1000, a zrakoplovi će biti isporučeni između 2026. i 2030. godine, rekla je grupa nakon što je njezin odbor podržao ugovor procijenjen na nekoliko milijardi dolara, prenosi Reuters.
The Air Current, industrijska publikacija, izvijestila je ranije ovog mjeseca da se zrakoplovna tvrtka približava narudžbi za 50 širokotrupnih zrakoplova i da je jedan od čimbenika bio domet uključen u zaobilaženje ruskog zračnog prostora usred tekućih sankcija zbog rata u Ukrajini.
“Pretpostavljamo da će zabrana preleta ruskog zračnog prostora biti s nama barem određeno vrijeme”, rekao je izvršni direktor Ben Smith novinarima nakon što je objavio naredbu.
Smith je rekao da je A350 pobijedio u dometu i veličini u usporedbi s njihovim ekvivalentima 787 s obzirom na specifičan oblik mreže letenja nakon rata u Ukrajini, dok veći Boeing 777X tek treba biti certificiran i neće biti dostupan u potrebnom vremenu.
Međutim, rekao je da će Air France-KLM tražiti dvomotorni jumbo s 400 sjedala kako bi zamijenio svoje zrakoplove za duge relacije Boeing 777-300ER koji će nastaviti letjeti kroz ovo desetljeće.
Pročitajte još:
Na upit o široko rasprostranjenim kašnjenjima u proizvodnji, Smith je odgovorio da je Air France-KLM razmišljao o podjeli narudžbe između Airbusa i Boeinga, ali je imao koristi od konkurentnih cijena držeći se jednog dobavljača te će i dalje imati raznoliku flotu.
Air France-KLM, proizvod spajanja francuskih i nizozemskih nacionalnih prijevoznika 2004., rekao je da će mu ugovor dati fleksibilnost u raspodjeli zrakoplova među svojim markama na temelju tržišnih ili regulatornih uvjeta.
To uključuje mogućnost prebacivanja mlažnjaka bilo kojem prijevozniku kojeg može kupiti, rekao je Smith. Air France-KLM je među potencijalnim kandidatima za nadolazeću privatizaciju portugalskog TAP-a.