76 posto Hrvata kupuje online, ali troškovi dostave su presudni

Pixabay,com
On-line kupnja i dalje popularna, Foto: Pixabay.com

Dinamika online kupovine  u 2023. godini u Europi se stabilizirala uz blagi pad ukupnog broja kupaca, dok u Hrvatskoj njihov udjel raste, a 76 posto populacije kupuje putem interneta, što je u skladu i s europskim prosjekom, pokazalo je iz ostalo novo istraživanje najveće dostavne mreže paketa u Europi Geoposta dostavljeno iz tvrtke DPD Croatia, koja je i njegov dio.

U Hrvatskoj, po rezultatima, oko 44 posto svih e-kupaca čine redovni e-kupci, koji online kupuju bar jednu kategoriju proizvoda svaki mjesec. Istražen je i profil tipičnog hrvatskog e-kupca koji preferira besplatnu dostavu i sve više na alternativne lokacije, ili takozvane pickup lokacije, zatim paketomate, a pokazali su se i osjetljivima na cijenu.

U svim kategorijama narudžbe i kupnje proizvoda dominiraju žene, posebno u kategoriji cjenovne osjetljivosti, gdje čine čak 72 posto populacije kupaca, pri čemu ih je najviše udanih žena, niže platežne moći koje žive u urbanim sredinama.

U kupnji najveći porast imaju proizvodi iz kategorija ljepote i zdravlja, modnih dodataka i nakita te svježe hrane i pića, prenosi Hina, dok su u skladu s europskim trendovima najpopularnije kategorije moda, ljepota i zdravlje te obuća.

Kada međunarodno kupuju, hrvatski građani najčešće naručuju iz Kine, Njemačke i Ujedinjenog Kraljevstva, i to najviše zbog nedostupnosti određenih proizvoda, marki ili web stranica na lokalnom tržištu, ali i bolje ponude i popusta.

Pixabay.com
On-line kupnja, Foto: Pixabay.com

Istraživanje je pokazalo i da se online kupnja u Hrvatskoj jako povezuje s troškovima dostave te su besplatna dostava i povrat ključni i za donošenje odluka o kupnji, u čemu su kupcima još važni i mogućnost plaćanja pouzećem, kupnja bez kreiranja korisničkog računa i nedostatak skrivenih naknada. To su ujedno i stavke koje i najviše odbijaju hrvatske e-kupce.

“Takve preferencije potrošača zahtijevaju stalno praćenje tržišnih trendova i prilagodbu poslovanja. U uvjetima izazovne ekonomske situacije online kupnja se sve više prepoznaje kao način uštede, a e-kupci kao izuzetno cjenovno osjetljivi. Ključni poticaji za e-kupnju su besplatna dostava i povrat, dok transparentnost informacija o dostavi postaje sve važnija za pozitivno iskustvo kupnje”, dodaju uz istraživanje.

Oko vrste i načina dostave redovni e-kupci u Hrvatskoj najviše vole da im stvari dođu kućni prag, njih 83 posto, ali je to, prema istraživanju, pad za sedam postotnih poena u odnosu na godinu prije.

S druge strane, najveći porast ima dostava na paketomate, koja je od 2021. porasla za 20 posto, kao i dostava na alternativne lokacije. Tako danas 34 posto dostava ide na out-of-home lokacije, poput paketomata i pickup-a, dok 48 posto redovnih e-kupaca koristi više od jedne opcije dostave.

“E-shopper barometar” proveden je u 22 europske zemlje s više od 24.000 ispitanika starijih od 18 godina, koji su od siječnja 2023. naručili fizičke proizvode putem online trgovina i primili barem jedan paket.

DPD CROATIA d.o.o.

Slatinska ulica 7, 10360, Sesvete, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
27.907.885,16 (2023)
Broj zaposlenih:
88 (2023)

11 Odgovora

  1. S obzirom da ne znam nikog tko ne kupuje online, ovaj postotak mi jos zvuci i malo!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari