One su put za dolazak na ‘crnu listu’, zaključuje bivša regruterica iz Ljudskih resursa Amazona.
Većina današnjih zaposlenika, njih čak 95 posto, namjerava potražiti novi posao ove godine, prema istraživanju koje je provela agencija za zapošljavanje ‘Monster’ ove godine. I za većinu će to biti jako izazovno. Više od polovice, 68 posto ispitanika, misli da će novi posao biti teško pronaći s obzirom na stanje gospodarstva, piše CNBC.
No iako pronalaženje prilika za posao može biti izazovno, postoje načini da si dodatno otežate proces.
“Postoji nešto što se zove ‘ponašanje traženja potvrde’, poznato i kao očaj”, kaže Lindsay Mustain, bivša Amazonova regruterica i sadašnja izvršna direktorica tvrtke za profesionalno usavršavanje Talent Paradigm. Ona dodaje da je “ta energija ‘izaberi me’ ta koja zapravo umanjuje priliku.”
Evo kako to izbjeći.
Nemojte se stalno prijavljivati jednoj te istoj tvrtki
Prvo, izbjegavajte se uvijek iznova prijavljivati za posao u istoj tvrtki, osobito u kratkom vremenskom razdoblju.
Ako regruter vidi da ste se “prijavili 20 puta u posljednje dvije godine i da nikada niste zaposleni”, to je crvena zastavica. Regruter u takvom slučaju odmah pomisli, “nešto nije u redu s tim kandidatom jer ga do sada nisu zaposlili.”
Bez obzira na to koliko ste sposobni za posao, regruter vjerojatno neće odvojiti vrijeme da dodatno istraži vašu kandidaturu.
“Ovako lako možete doći na crnu listu”, kaže ona. Pokušajte ograničiti svoje interne aplikacije na najviše pet natječaja koji vam odgovaraju u tvrtki.
Nemojte koristiti LinkedIn-ov banner ‘otvoren za posao’
Još jedna crvena zastavica za regrutera je: banner “otvoren za posao” na LinkedInu.
Postavljanjem samo tog jednog signala na stranicu, “već znamo da nešto trebate”, kaže Mustain. To znači da možda niste toliko izbirljivi kada je riječ o vašim prilikama za posao, da možda ne napredujete u karijeri na odmjeren način koji vam pomaže da izgradite vještine i postanete bolji.
“Smanjuje dojam da ste kandidat visokog kalibra”, kaže ona. Osim toga, to mijenja dinamiku u razgovoru s menadžerom za zapošljavanje. Zbog toga vas neće pokušati uvjeriti ‘u sjajnu priliku za posao’ jer vas žele u tvrtki. Umjesto toga, vi njih bannerom pokušavate uvjeriti da vas uzmu u obzir.
Nolan Church, izvršni direktor tržišta talenata Continuum i bivši Googleov regruter, slaže se u vezi toga. Korištenje bannera “zapravo se menadžeru za zapošljavanje čini kao očaj”.
“To je kao da prosite za pomoć na uglu”, kaže Mustain.
Nemojte se prikazivati kao ranjeni i povrijeđeni na društvenim mrežama
Konačno, ako ste nezaposleni, nemojte objavljivati svoj status nezaposlenosti na društvenim mrežama, pogotovo ako to opisujete kao nešto što vas boli i tjera u očaj. Mustain daje primjer takve objave:
“Upravo sam dobio otkaz i imam dvoje djece kod kuće i stvarno mi treba drugi posao, što prije. Dakle, ako me možete upoznati sa svakom osobom za koju znate da ima moguće radno mjesto, bio bih vam jako zahvalan.”
Iako je to tužno i razlog za suosjećanjem, ljudi koji objavljuju takve statuse “pokazuju se vrlo ranjenim i povrijeđenim”, kaže ona. Oni “krvare na društvenim mrežama”. U konačnici, oni pokazuju slabost na sličan način kao i ljudi koji na svoje LinkedIn profile stavljaju banner “otvoren za posao”. Jasno je da im nešto treba.
Pročitajte još:
Takav post “odbija ljude jer ne pokazuje snagu”, kaže Mustain.
Umjesto toga, ako ste otpušteni i želite svijetu signalizirati da tražite nove prilike, pokušajte situaciju zamisliti kao novi početak ili priliku za rast i podijelite konkretne primjere svojih prošlih doprinosa i uspjeha. Također možete podijeliti što ste naučili i kako su vas vaša iskustva opremila za buduće izazove. Sve to “potencijalnim poslodavcima pokazuje prilagodljivost i razmišljanje usmjereno prema budućnosti”, kaže ona.
Upamtite, “ne treba vam bilo kakav posao”, kaže Mustain. “Želite dobar posao.”
Jedan odgovor
Janje na stol pa ćeš vidit kako padaju zastavice