Njemački proizvođač automobila Volkswagen Group uložit će do pet milijardi dolara u američkog proizvođača električnih vozila Rivian kao dio novog, jednako kontroliranog zajedničkog pothvata za dijeljenje EV arhitekture i softvera, priopćile su tvrtke.
Dionice Riviana porasle su oko 50 posto nakon objave, potencijalno povećavajući tržišnu vrijednost tvrtke za gotovo šest milijardi dolara.
Automobilska industrija suočava se s brojnim izazovima jer se startupi za električna vozila bore sa smanjenjem potražnje usred visokih kamata i sve manje novca, dok se tradicionalni proizvođači automobila „bore“ s izgradnjom vozila na baterije i naprednog softvera.
Investicija će Rivianu osigurati financiranje potrebno za razvoj njegovih jeftinijih i manjih R2 SUV-ova koji bi trebali biti predstavljeni početkom 2026. i planiranih R3 crossovera, rekao je Reutersu izvršni direktor RJ Scaringe.
„Štoviše, partnerstvo će omogućiti Rivianu smanjenje operativnih troškova povećanjem količine zaliha uključujući čipove i komponente“, rekao je Scaringe.
Tvrtka će licencirati svoje postojeće intelektualno vlasništvo JV-u, a R2 će biti prvo vozilo koje koristi softver JV-a. Također će pomoći Rivianu, poznatom po svojim vodećim R1S SUV-ovima i R1T kamionetima, da usmjere novčani tok na pozitivan.
Rivian je izvijestio u svibnju o bruto gubitku po vozilu od oko 39.000 američka dolara, što je poboljšanje u odnosu bruto gubitak od 43.000 dolara potkraj prošle godine ili 67.000 dolara bruto gubitka po vozilu početkom 2023. godine.
“Svaka takva novčana infuzija je ogromna. Dobivanje potpore Volkswagen Grupe sigurno stvarno jača njihovu priču prema Europi i prema Aziji na kraju”, rekao je za Reuters Vitaly Golomb, upravljački partner u Mavka Capitalu, investitoru s Rivije.
Što se tiče Volkswagena, analitičari i investitori vide ulaganje kao potez za rješavanje softverskih poteškoća tvrtke. VW-ov softverski odjel, Cariad – osnovan pod vodstvom bivšeg izvršnog direktora VW grupe Herberta Diessa – premašio je svoj proračun i nije ispunio ciljeve. To je pridonijelo Diessovom odlasku u rujnu 2022. godine.
Volkswagen će odmah uložiti milijardu dolara u Rivian putem zapisa koji će se pretvoriti u dionice 1. prosinca, podložno regulatornim odobrenjima. Volkswagen će također platiti milijardu dolara na početku zajedničkog poduzeća, što se očekuje u četvrtom kvartalu ove godine.
Njemački proizvođač automobila također će uložiti dvije milijarde dolara u dionice Riviana – po milijardu dolara 2025. i 2026. godine, ovisno uspjehu startupa, te će osigurati zajam od milijarde dolara 2026.
Čak i uz gubitke od gotovo 40.000 dolara za svako vozilo koje isporuči, Rivian je bio na stabilnijoj osnovi od drugih startupa za električna vozila koji su bili prisiljeni sniziti cijene ili pokrenuti bankrot, uključujući Fisker ranije ovog mjeseca.
Rivian je smanjio troškove iako radi na isporuci svojih električnih vozila na vrijeme. Također je ponovno pregovarao o ugovorima s dobavljačima i izrađivao neke dijelove unutar kuće.
Tvrtka je revidirala svoj proizvodni proces, što je dovelo do značajnog smanjenja troškova materijala. Novac i kratkoročna ulaganja Riviana pali su za oko 1,5 milijardi dolara u prvom kvartalu na nešto manje od osam milijardi dolara. Prije ugovora s VW-om, Rivian je rekao da ima dovoljno kapitala za lansiranje R2 SUV vozila.
“Definitivno će im trebati nešto što će im pomoći da prođu lansiranje R2s. Ovo definitivno pomaže proširiti taj raspon”, rekao je Sam Fiorani, potpredsjednik istraživačke tvrtke AutoForecast Solutions.
Volkswagen je ranije ove godine priopćio da se drži planova za lansiranje 25 EV modela u Sjevernoj Americi u svim markama svoje grupe do 2030. godine, iako je priznao usporavanje rasta u segmentu. Vrijednost dionica tvrtke su manje oko tri posto u ovoj godini.
Pročitajte još:
„VW nije veliki igrač u segmentima velikih SUV-ova i kamioneta u SAD-u te da se nije uspio probiti sa svojim crossover električnim SUV-om ID4, te partnerstvo s Rivianom daje tvrtki mogućnosti“, rekao je Golomb iz Mavka Capitala.
Volkswagen je lansirao novu softversku arhitekturu, ali automobili napravljeni s pomoću te tehnologije doći će na tržište tek 2028. godine.
5 Odgovora
Valjda ce uspjeti
Super!
Treba sad pratit kako ce se ukomponirati u njihov poslovni portfolio
Budu uspjeli!
Bravo