Volkswagen, najveći europski proizvođač automobila, kaže da u najboljem slučaju očekuje tek blago povećanje operativne marže u 2025. godini. Kao i druge europske autokuće, i njemački gigant očekuje slabe rezultate u tekućoj godinu, uslijed sve manje potražnje i sve većih trgovinskih napetosti.
Kao i njihovi europski kolege, Volkswagen pokušava tržištu ponuditi jeftinije modele električnih vozila kako bi konkurirao azijskim proizvođačima, unatoč puno većim troškovima proizvodnje, što ih onda dovodi do potrebe za velikim rezanjima troškova.
Po podacima Reutersa od prošle godine, Volkswagen ima najveći udio troškova rada u ukupnoj prodaji među svim velikim europskim proizvođalima, od čak 15,4 posto, ispred Porschea (12,7 posto) i Mercedes-Benza (10,9 posto).
Očekuje se da će operativna profitna marža cijele Volkswagen grupacije biti u rasponu između 5,5 i 6,5 posto, u usporedbi s 5,9 posto ostvarenih 2024. godine, dok se neto likvidnost automobilskog dijela kompanije procjenjuje na tek 2-5 milijardi eura, u usporedbi s 5 milijardi eura ostvarenih 2024. godine.
“Ne možemo biti zadovoljni ovim prognozama… Ali one odražavaju trenutne izazove u globalnoj ekonomiji, kao i industriji koja sada prolazi kroz period temeljne transformacije,” rekao je u utorak Volkswagenov šef financija Arno Antlitz, dodavši da tome pridonose i visoki troškovi tehnologije za povećanje dometa njihovih baterijsko-električnih vozila i proizvodnje samih baterijskih ćelija.
Sadašnje projekcije za 2025. nisu uračunale potencijalne efekte carina kojima prijeti američki predsjednik Donald Trump za uvoz robe iz Meksika ili Europe, rekao je Antlitz.
Grupacija Volkswagen uvelike je izložena Trumpovim najavama carina za uviz iz Meksika i Kanade, jer se za njena dva velika brenda – Audi i Porsche – ništa ne proizvodi u SAD-u. Volkswagenovi automobili koji se prodaju na američkom tržištu uglavnom dolaze iz uvoza, iz Volkswagenove meksičke tvornice, dok su baterije za električne modele trebale stizati iz tvornice koja je još uvijek u izgradnji u Kanadi.
Antlitz je rekao da će se Volkswagen i dalje fokusirati na planove za povećanje tržišnog udjela u SAD-u, unatoč sve većim strahovanjem ulagača zbog štete koju bi mogli napraviti Trump i njegove carine.
Stručnjak za autoindustriju sa Sveučilišta Duisburg-Essen, Ferdinand Dudenhoffer, izjavio je za Reuters da se Volkswagen previše fokusira na Njemačku i problem visokih troškova proizvodnje, dok istovremeno carine postaju sve veći problem, posebice za Porsche i Audi. “Donald Trump i njegovi carinski ratovi neće olakšati situaciju za Porsche i Audi… Mogu se očekivati dodatna opterećenja,” kaže Dudenhoffer.
Pročitajte još:
Dionice Volkswagena, koje su u zadnje četiri godine izgubile više od 40 posto vrijednosti, su u utorak porasle 1,6 posto, dok analitičari i burzovni mešetari kažu da je plafon projiciranog raspona profitne marže iznad konsenzusa.
Iz kompanije su predložili isplatu dividende od tek 6,36 eura po dionici za 2024. godinu, značajno manje u odnosu na 9,06 eura isplaćenih za prethodnu godinu, što također odražava štednju u Volkswagenu. U prosincu su najavljena i velika rezanja radnih mjesta i proizvodnih kapaciteta.
“Ključno pitanje i dalje ostaje je li Volkswagen u stanju doista provesti svoju strategiju i obuzdati po našem mišljenju rastrošne izdatke za istraživanje i razvoj i kapitalna ulaganja,” komentirali su analitičari Bernsteina.
Volkswagenov petogodišnji investicijski plan za razdoblje od 2025. do 2029. godine težak je ukupno 165 milijardi eura. Operativna dobit je u 2024. godini pala za 15 posto, na 19,1 milijardu eura, uz prihode od 324 milijarde eura.