Uvoz električnih i hibridnih automobila u EU porastao 35 posto u šest godina

Električni automobil, Foto: Kindel Media/Pexels

Između 2017. i 2023. trgovina električnim i hibridnim automobilima u Europskoj uniji znatno je porasla, stoji u izvješću Eurostata, europskog ureda za statistiku.

Lani su tako gotovo 43 posto ukupnog broja automobila uvezenih u EU bili električni ili hibridni, što ukazuje na značajan porast u usporedbi s udjelom zabilježenim u 2017., kada je iznosio osam posto. Izvoz je također rastao s dva posto 2017. na 26 posto ukupnog broja u 2023. godini.

Hibridni automobili bez priključka na struju prešli su sa šest posto ukupnog uvoza automobila u EU i 0,4 posto izvoza u 2017. na 18 odnosno 11 posto u prošloj godini.

Potpuno električni automobili činili su 19 posto uvoza automobila u EU i 11 posto izvoza u 2023., a plug-in hibridni automobili predstavljali su šest posto uvoza automobila i četiri posto izvoza.

Gledajući sve tri kategorije (potpuno električni, plug-in hibridni i non-plug-in hibridni) između 2022. i 2023. došlo je do male promjene: udio neplug-in hibridnih automobila u ukupnom broju trgovine EU električnih i hibridnih automobila smanjio se, pri čemu su pali i uvoz i izvoz,nakon što je to bila najveća kategorija u 2022. godini.

S druge strane, i uvoz i izvoz potpuno električnih automobila nastavio je rasti.

Što se tiče vrijednosti, u 2023. EU je potrošio 44,6 milijardi eura na uvoz iz zemalja izvan Unije na hibridne i električne automobile, što je povećanje od 21 posto, u usporedbi s 2022. (36,9 milijardi eura).

Uvoz potpuno električnih automobila bio je vrijedan 20,2 milijarde eura, a slijede hibridni automobili bez priključka s 15,5 milijardi eura i hibridni automobili s priključkom sa 8,9 milijardi eura.

Izvoz istih proizvoda u zemlje izvan EU iznosio je 62,1 milijardu eura ukupne vrijednosti, što je pet posto više u usporedbi s 2022. godini. Potpuno električni automobili zauzeli su prvo mjesto i u izvozu po vrijednosti od 29,4 milijarde eura, a slijede ih hibridni automobili bez priključka s 22,5 milijardi eura te oni s priključkom na struju s 10,2 milijarde eura.

7 Odgovora

  1. Definitivno je više fokus na takvim autima i to je zapravo pohvalno, jer polako bi trebalo izbaciti gorivo iz priče uopće.

  2. Mislim da u idućih 6 godina neće biti toliko veliki skok kao u prethodnih 6 jer su velike carine nametnuli Kinezima za električna vozila

  3. Budućnost koja košta. Vec se dokazano pokazala skupa tranzicija na zelene energije, uključujući el.vozila. ali je nužna!

  4. Svi tvrde da su električni automobili budćnost osim Bareta koji tvrdi da je on budućnost. Kome vjerovati?

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari