Prodaja automobila u Europskoj uniji pala je i u rujnu, a Hrvatska je bilježila snažan oporavak, uz dvoznamenkastu stopu rasta, pokazali su podaci udruge proizvođača automobila ACEA. U EU je u devetom mjesecu registrirano 809.000 novih automobila, za 6,1 posto manje nego u rujnu prošle godine. U kolovozu se prodaja smanjila za čak 18,3 posto.
U skupini vodećih tržišta najveći pad bilježile su Francuska i Italija, za 11,1 odnosno za 10,7 posto. Slijedi Njemačka gdje je prodaja smanjena za sedam posto. Španjolska je pak bilježila oporavak, prema rastu broja registriranih novih automobila za 6,3 posto, nakon gotovo istog postotnog pada na kraju ljeta. U Hrvatskoj je u rujnu registrirano 4.197 novih automobila, za 12,4 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. U kolovozu se prodaja smanjila prvi put od srpnja 2022. godine, i to za 4,6 posto.
Europsko tržište električnih automobila na baterije poraslo je u rujnu za 9,8 posto, izračunala je ACEA, signaliziravši stabilizaciju nakon velikog pada od 43,9 posto u prethodnom mjesecu. Na dva vodeća europska tržišta rezultati su bili dijametralno suprotni, uz rast od 8,7 posto u Njemačkoj i pad 6,3 posto u Francuskoj. U takvim je uvjetima udio električnih automobila na baterije u europskom tržištu porastao u rujnu na 17,3 posto, s 14 posto u kolovozu.
U Hrvatskoj je prodaja te kategorije automobila u rujnu više nego udvostručena dok je prodaja plug-in hibrida smanjena za 6,3 posto. Prodaja hibridnih električnih modela, koji uključuju pune i blage hibride porasla je pak za 39,5 posto.
Hibridna električna vozila obuhvaćaju, prema definiciji ACEA-e, potpune i parcijalne hibride koji, ovisno o snazi baterije, mogu u prosjeku voziti do 62 posto vremena samo na električni pogon.
U razdoblju od siječnja do rujna europsko tržište automobila poraslo je za samo 0,6 posto, prenosi Hina, uz registriranih osam milijuna novih vozila. Najviše je porasla prodaja u Španjolskoj, za 4,7 posto, a slijedi Italija s 2,1 posto. U Francuskoj i Njemačkoj prodaja se blago smanjila za 1,8 odnosno za jedan posto. U Hrvatskoj je u prvih devet ovogodišnjih mjeseci, prema podacima ACEA-e, registrirano 52.748 novih automobila, za 12 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.
Pročitajte još:
Europsko tržište električnih automobila na baterije smanjeno je za 5,8 posto, uz nešto više od milijun registriranih automobila. Prodaja dizelaša pala je za 11,1 posto, uz prodanih 994.307 novih automobila. Benzinci su zabilježili pad od 4,4 posto i izgubili su vodeću poziciju po tržišnom udjelu, koju su im preoteli hibridni električni automobili zbog rasta prodaje za 20 posto.
U Hrvatskoj je prodaja električnih automobila na baterije u prvih devet mjeseci 2024. porasla za 14,5 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Popularniji su bili plug-in hibridi i hibridni električnih automobili, prema rastu prodaje za 42,4 odnosno za 32,4 posto. Prodaja dizelaša i benzinaca također je porasla, ali znatno skromnije, za 5,5 odnosno za 6,8 posto.
6 Odgovora
Zanimljivo
Svi stalno kukaju oko cijena zivota i namirnica ali se zato auti redovito kupuju
U Hrvatskoj stalno raste prodaja autiu bez obzira na cijene, bit će da smo se svi obogatili
Trosi se vise nego sto se ima,zaduzuje se, sve su to auti na kredit. Takav smo narod zalimo se da nemamo al auto novi se mora imati.
Nije ni čudno
Auto vise nije potreba nego luksuz.