Tvrtka cargo-partner, koja već godinama aktivno implementira strategije smanjenja ugljičnog otiska, poput optimizacije transportnih ruta, ulaganja u željeznički prijevoz i korištenja alternativnih goriva, uz naglasak na edukaciju zaposlenika i suradnju s ekološki osviještenim dobavljačima, pozvala je na zajedničko djelovanje u stvaranju održivije logistike.
Kako ističe Zoran Starčević, generalni direktor tvrtke cargo-partner Hrvatska, smanjenje emisija CO2 u logističkom sektoru nije samo regulativni zahtjev, već temeljna obveza prema budućim generacijama.
Hrvatska, podsjećaju u priopćenju, usklađuje svoje zakonodavstvo s EU propisima kroz novi Zakon o klimatskim promjenama i zaštiti ozonskog sloja, s naglaskom na smanjenje emisija stakleničkih plinova i dekarbonizaciju prometnog sektora.
Kroz europske mehanizme trgovanja emisijama i poticanje inovacija, zakon uključuje mjere za prijelaz na zelene tehnologije u transportu te integraciju održivih goriva, modernizaciju voznih parkova i jačanje željezničkog prijevoza.
U sklopu istog, očekuje se značajno smanjenje emisija u skladu s ciljevima klimatske neutralnosti do 2050., uz financiranje iz europskih fondova i nacionalnih strategija.
Sredinom svibnja prošle godine, Vijeće EU usvojilo je revidiranu Uredbu o emisijskim normama CO₂ za teška vozila, značajno postroživši standarde kako bi se ubrzalo smanjenje emisija u cestovnom prometu.
Ova uredba proširuje svoju primjenu na gotovo sva nova teška vozila s certificiranim emisijama, uključujući manje kamione, autobuse i prikolice, osiguravajući sveobuhvatan pristup dekarbonizaciji sektora.
Dok cilj smanjenja emisija za 15 posto do 2025. za teške kamione iznad 16 tona ostaje na snazi, novi ambiciozni ciljevi uključuju redukciju emisija za 45 posto do 2030., 65 posto do 2035. i 90 posto do 2040., čime se postavljaju temelji za dugoročnu održivost logističke i transportne industrije.
Pročitajte još:
“Za uspjeh u ostvarenju ovih ciljeva neophodni alati bit će inovacije, strateška ulaganja u zelene tehnologije te aktivno dijeljenju znanja i najboljih praksi. Naša posvećenost održivoj logistici predstavlja primjer koji, vjerujemo, može potaknuti i druge kompanije da se uključe u ovaj ključni proces tranzicije. Udruženim naporima možemo izgraditi logistički sektor koji ne samo da je efikasan, već i preuzima odgovornost za očuvanje okoliša”, poručio je Starčević.