Tisuće kineskih električnih automobila gomilaju se u europskim lukama. Neki automobili ondje stoje i po 18 mjeseci prije nego što se prodaju. Razlog je smanjivanje državnih subvencija na električne automobile, a zapadne zemlje razmišljaju o uvođenju ili povećavanju carina. Luke su tako postale parkirališta.
„Kineski su proizvodi konkurentni. U Pekingu nikada nećemo reći da je proizvodnja prekapacitirana. Nemojmo si lagati. Riječ je o protekcionizmu, nepoštenim mjerama ograničavanja onih koji su učinkovitiji i bolji u proizvodnji i kojima Zapad na drukčiji način očito ne može parirati“, rekao je Long Yongtu, bivši kineski pregovarač za ulazak u Svjetsku trgovinsku organizaciju.
Distributerima nedostaju i skladišni kapaciteti a države ukidaju subvencije na kupnju električnih vozila. U Hrvatskoj se one objave jednom na godinu i “razgrabe”. Tajnik udruge “Strujni krug”, Josip Vukušić za hrt.hr je rekao da kineski automobili nude niske cijene i europsko znanje.
„Luke se logistički ne snalaze s novom situacijom. Njemačka je najveći pojedinačni uvoznik električnih automobila i kineskih marki tako da u tom dijelu dolazi do tih uskih grla s obzirom na promjene u trendu, a bitan je i moment što su kineski automobili dosta jeftiniji od europskih i Europa se nije prilagodila novom trendu odnosno elektrifikaciji tako da Kinezi u ovom trenutku imaju atraktivniji proizvod za prosječnog europskog kupca“, pojasnio je Vukušić.
U SAD je carina na kineska vozila 27 posto. U EU je deset, no Europska komisija najavljuje da bi mogla rasti do čak 55 posto i primijeniti se retrogradno na svaki parkirani automobil u luci.
„Zrela tržišta više se boje vodstva koje Kina ima na području električnih vozila. Posljedice toga bit će povećanje troškova, što će usporiti komercijalizaciju. Jedine zemlje koje razmišljaju o protekcionizmu su one s vlastitom autoindustrijom. Ako vam je domaća industrija zaštićena, onda se carine razmatraju kao način da se to uspori. No, to će električna vozila učiniti skupljima“, ustvrdio je Bill Russo, osnivač i generalni direktor Automobility Limited.
Pročitajte još:
- Europski proizvođač električnih automobila seli proizvodnju iz Kine: Čekamo kraj istrage u SAD i EU
- Kristijan Tićak za Financije.hr: Kineski automobili postaju sve bolji i imaju ogromnu prednost na tržištu električnih vozila
- Europski proizvođač električnih automobila seli proizvodnju iz Kine: Čekamo kraj istrage u SAD i EU
Od početka godine glavno izvozno odredište kineskih automobila na struju i vodik, te hibrida, je Europa. No, infrastruktura nije spremna na tako brze promjene, pa stručne udruge diljem EU ističu da je planirano instaliranje punionica za električne automobile nedovoljno. Zasad se malo tko opterećuje pitanjem kamo s istrošenim baterijama.
12 Odgovora
Nema u cemu kinezi nisu konkurentniji od Zapada
Istina
Svasta!
Ja ne cekam!
Kinezi gaze sve
Tako je Coja!
Neka cekaju!
Neka
Blago onima koji cekaju…
Kinezi se guraju…
Zahrđati će
Alibaba, hahaha…