Tisuće kineskih električnih automobila i po 18 mjeseci čeka kupce u EU

Canva.com
Električno vozilo, Foto: Canva.com

Tisuće kineskih električnih automobila gomilaju se u europskim lukama. Neki automobili ondje stoje i po 18 mjeseci prije nego što se prodaju. Razlog je smanjivanje državnih subvencija na električne automobile, a zapadne zemlje razmišljaju o uvođenju ili povećavanju carina. Luke su tako postale parkirališta.

„Kineski su proizvodi konkurentni. U Pekingu nikada nećemo reći da je proizvodnja prekapacitirana. Nemojmo si lagati. Riječ je o protekcionizmu, nepoštenim mjerama ograničavanja onih koji su učinkovitiji i bolji u proizvodnji i kojima Zapad na drukčiji način očito ne može parirati“, rekao je Long Yongtu, bivši kineski pregovarač za ulazak u Svjetsku trgovinsku organizaciju.

Distributerima nedostaju i skladišni kapaciteti a države ukidaju subvencije na kupnju električnih vozila. U Hrvatskoj se one objave jednom na godinu i “razgrabe”. Tajnik udruge “Strujni krug”, Josip Vukušić za hrt.hr je rekao da kineski automobili nude niske cijene i europsko znanje.

„Luke se logistički ne snalaze s novom situacijom. Njemačka je najveći pojedinačni uvoznik električnih automobila i kineskih marki tako da u tom dijelu dolazi do tih uskih grla s obzirom na promjene u trendu, a bitan je i moment što su kineski automobili dosta jeftiniji od europskih i Europa se nije prilagodila novom trendu odnosno elektrifikaciji tako da Kinezi u ovom trenutku imaju atraktivniji proizvod za prosječnog europskog kupca“, pojasnio je Vukušić.

U SAD je carina na kineska vozila 27 posto. U EU je deset, no Europska komisija najavljuje da bi mogla rasti do čak 55 posto i primijeniti se retrogradno na svaki parkirani automobil u luci.

Zrela tržišta više se boje vodstva koje Kina ima na području električnih vozila. Posljedice toga bit će povećanje troškova, što će usporiti komercijalizaciju. Jedine zemlje koje razmišljaju o protekcionizmu su one s vlastitom autoindustrijom. Ako vam je domaća industrija zaštićena, onda se carine razmatraju kao način da se to uspori. No, to će električna vozila učiniti skupljima“, ustvrdio je Bill Russo, osnivač i generalni direktor Automobility Limited.

Od početka godine glavno izvozno odredište kineskih automobila na struju i vodik, te hibrida, je Europa. No, infrastruktura nije spremna na tako brze promjene, pa stručne udruge diljem EU ističu da je planirano instaliranje punionica za električne automobile nedovoljno. Zasad se malo tko opterećuje pitanjem kamo s istrošenim baterijama.

7 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari