Suša u Panamskom kanalu i napadi na Crvenom moru stvaraju velike probleme za brodare.
Prihod Panamskog kanala značajno se smanjio od listopada 2023., zbog suše koja je uvjetovala ograničenje plovidbe, rekao je direktor uprave Ricaurte Vasquez, te istakako da se prihod smanjio za oko 100 milijuna dolara mjesečno.
“Ako se taj trend nastavi, gubitak će se do travnja iznositi 700 milijuna dolara, a mogao bi se nastaviti u nadolazećim mjesecima”, dodao je Vasquez. Naglasio je i da očekuju da će ispuniti planirani godišnji prihod, dijelom i zbog većih tranzitnih naknada. Fiskalna godina Panamskog kanala počinje u listopadu, prenosi Hina.
S druge strane u sjevernoj Europi, zbog zimskih oluja ali i napada na Crvenom moru, brodovi preusmjereni preko Rta dobre nade izazvali su gužvu u lučkim terminalima lukama u ovom dijelu Europe, izvijestila je danska brodarska kompanija Moller-Maersk.
“U takvim su uvjetima svi terminali pojačano opterećeni pa molimo klijente da, nakon istovara, što prije preuzmu teret kako bi pomogli da promet teče glatko”, dodali su iz kompanije.
Maersk i brojni drugi brodari preusmjeravaju brodove preko Rta dobre nade kako bi zaobišli Crveno more zbog pojačanog rizika u plovidbi. Od kraja prošle godine, jemenska grupa Ansar Allah ometa plovidbu brodova povezanih s Izraelom, tražeći obustavu izraelskih napada na palestinski Pojas Gaze. SAD su odgovorile napadima na mete u sjevernom Jemenu.
Izvršni direktor Maerska, Vincent Clerc, rekao je da će poremećaji u globalnom pomorskom prometu koje su izazvali napadi na brodove u Crvenom moru vjerojatno potrajati najmanje nekoliko mjeseci.
Pročitajte još:
Maersk je istaknuo da kupcima nudi i mogućnost prebacivanja dijela tereta s plovila na zrakoplove u lukama u Omanu i Ujedinjenim Arapskim Emiratima kako bi se roba dopremila do krajnjih odredišta u Europi ili SAD-u.
Još u trećem tromjesečju 2023. godine, upola niže vozarine nego u istom razdoblju 2022. smanjile su prihod danskog brodara, unatoč povećanju obujma prevezenog tereta od pet posto. Vozarine su se u međuvremenu povećale pa je tako referentni šangajski indeks kontejnerskog prijevoza tereta na kraju prošlog tjedna bio veći za više od 16 posto nego tjedan ranije. Na ruti od Šangaja do Europe porasle su za 8,1 posto.
2 Odgovora
Opet će biti kaos u brodskom prijevozu kao i za vrijeme korone
Sad će pošiljke kasniti još više