Ovotjednim nastupom na sajmu Vakantiebeurs u Utrechtu, Hrvatska turistička zajednica (HTZ) počela je promociju našeg turizma u 2025., u kojoj planira organizaciju nastupa na ukupno 14, a njezina predstavništva u svijetu na još 25 sajmova.
Vakantiebeurs se održava od 8. do 12. siječnja kao najznačajniji međunarodni sajam turizma u Nizozemskoj, s oko 900 izlagača iz svijeta, među kojima je tradicionalno i HTZ te još 18 turističkih tvrtki i zajednica-suizlagača koji predstavljaju ukupnu hrvatsku ponudu.
Direktor predstavništva HTZ-a za zemlje Beneluksa Ivan Novak za Hinu ističe dobru posjećenost hrvatskog štanda tijekom sajma te da su održani sastanci s mnogim partnerima i medijima s nizozemskog tržišta.
“Trenutna turistička potražnja za Hrvatskom u Nizozemskoj je na razini prošle godine, kao i za ostala odredišta na Sredozemlju. U skladu s time, ako ne dođe do nekih nepredviđenih okolnosti ili značajne degradacije sigurnosne ili ekonomske situacije, s tržišta Beneluksa u Hrvatskoj ove godine očekujemo rezultate kao prošle godine”, kaže Novak.
Iz Nizozemske je 2024., po podacima iz eVisitora, u Hrvatsku došlo 529.000 turista, koji su ostvarili oko tri milijuna noćenja, što je bilo za 3,6 odnosno 2,8 posto manje nego u 2023. godini. Mali pad bilježi i broj turista iz Belgije, dok ih je iz Luxemburga došlo 7,3 posto više i ostvarili su oko 5 posto više noćenja.
Novak naglašava i važnost Beneluks tržišta za zračni promet, jer od tamo ima najveći broj izravnih zračnih linija prema Hrvatskoj, a brojni avio prijevoznici poput Transavije, Brussels Airlinesa, Luxaira, Ryanaira, EasyJeta, TUIFlya, Croatia Airlinesa i KLM-a lete iz sve tri zemlje Beneluksa prema gotovo svim hrvatskim zračnim lukama.
Pročitajte još:
“Iako se oko dvije trećine svih noćenja s tržišta Beneluksa u Hrvatskoj ostvari u srpnju i kolovozu, kada su školski praznici, pa putuje Hrvatskoj najvažnija ‘ciljna’ skupina – obitelji s djecom, trećina otpada na pred i posezonu, odnosno do 30. lipnja i nakon 1. rujna. Gotovo polovinu svih noćenja u Hrvatskoj u 2024. i nizozemski turisti i ukupno iz Beneluksa ostvarili su u kampovima, što ih svrstava u top pet tržišta za hrvatski kamping”, otkriva Novak.