Rolls-Royce pokušava se vratiti u avioindustriju

Foto: Pixabay.com

Prije više od deset godina Rolls-Royce je napustio tržište zrakoplova kada je prodao svoj udio u poslovanju za proizvodnju motora Airbus SE A320. Sada britanski proizvođač traži načine za povratak u segment komercijalnog zrakoplovstva, piše Bloomberg.

Rolls-Royce je otvoren za partnerstvo u programima jednoprolaznih zrakoplova, rekao je Rob Watson, koji vodi Rolls-Royceovo poslovanje civilnog zrakoplovstva. Iako ‘uvijek ima mjesta’ za takvu suradnju, udruživanje s drugim proizvođačem motora ovisi o razvoju tržišta, dodao je.

Sad je Rolls-Royce fokusiran na širokotrupne zrakoplovne motore, poput modela Trent XWB koji isključivo pokreće Airbus A350 ili Trent 7000 na Airbusu A330neo. Do 2012. Rolls-Royce je bio dio konzorcija International Aero Engines koji je izradio motor V2500 za A320 i neke druge zrakoplove, radeći s partnerima koji su uključivali Pratt & Whitney, Japanese Aero Engines i njemačkog proizvođača MTU Aero Engines AG.

Dok je Rolls-Royce nastavio primati isplate po satu s flotom V2500, izlazak IAE-a potisnuo je tvrtku s unosnog tržišta jednoprolaznih mlaznjaka. Pratt & Whitney, koji je sada u vlasništvu Raitheon Technologies, nastavio je razvoj PV1000G turboventilatorskog motora koji je sada jedna od dvije opcije na obitelji A320neo, iako je pogonski agregat imao probleme s izdržljivošću.

Rolls-Royce radi na novom konceptu motora pod nazivom UltraFan koji obećava da će biti snažniji i ekonomičniji. Watson je rekao kako bi UltraFan mogao pronaći svoj put do širokotrupnih i uskotrupnih modela, a tehnologija izvedena iz nove platforme počet će teći u Trent XWB model tijekom sljedećih nekoliko godina.

Watson, koji je preuzeo dužnost u ožujku u sklopu promjene vodstva pod novim izvršnim direktorom Tufanom Erginbilgikom, govorio je prošlog tjedna u njemačkom gradu Dalewitzu u blizini Berlina, gdje je Rolls-Royce izrađivao i testirao zrakoplovne motore posljednja tri desetljeća. Izvršni direktor je rekao da Rolls-Royce priprema pakete nadogradnje za Trent 7000 kao i za Trent 1000, jedan od izbora motora za Boeingov 787 Dreamliner.

Turbina je “imala svojih problema”, rekao je Watson, ali oni su “uglavnom riješeni”. Rolls-Royce će nastojati “zaštititi i povećati” svoj tržišni udio na 787, koji sada čini oko trećinu flote. Tim programom dominira General Electric sa svojim GEnk modelom.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari